Monnari planuje zwiększenie powierzchni handlowej, nie wyklucza przejęć

Autor: PAP 1 marca 2019 19:00

Monnari planuje zwiększenie powierzchni handlowej, nie wyklucza przejęć Fot. za Facebook/Monnari

Monnari zakłada, że powierzchnia handlowa sieci wzrośnie w tym roku o 5-10 proc. Spółka ma nadal apetyt na przejęcia – poinformowali przedstawiciele grupy podczas konferencji. Ich zdaniem, za spadek przychodów w 2018 r. w dużej mierze odpowiedzialne jest ograniczenie handlu w niedziele.

- Zakładamy wzrost powierzchni handlowej w tym roku w granicach 5-10 proc. - powiedział Miłosz Kolbuszewski, dyrektor finansowy Monnari na piątkowej konferencji. Jak wskazał, niekoniecznie musi się to wiązać ze zmianą liczby sklepów, gdyż spółka wymienia lokalizacje na większe.

- Trwa wymiana starych lokalizacji na nowe, większe. Średnia powierzchnia salonu wzrosła nam do 213 m kw. - powiedział Kolbuszewski.

Na koniec grudnia 2018 r. grupa Monnari posiadała 165 salonów, tyle samo co przed rokiem. Powierzchnia handlowa wynosiła 35,2 tys. m kw., 5,4 proc. więcej rdr.

Dyrektor poinformował, że Monnari jest nadal zainteresowane przejęciami.- Dalej mamy apetyt na przejęcia. Nie udało się z marką Simple, ale nie zamykamy się na nowe propozycje - powiedział Kolbuszewski.

W IV kwartale spółka sfinalizowała nabycie 75 proc. kapitału zakładowego podmiotu dominującego dla grupy, która jest właścicielem praw do marki odzieży damskiej Femestage Eva Minge. Prezes Mirosław Misztal poinformował, że na razie Femestage jest nierentowna, ale – jak powiedział – rentowność powinna się poprawić po powiększeniu sieci salonów. - Liczba salonów nie jest duża, musi ich być przynajmniej dwukrotnie czy trzykrotnie więcej - powiedział.

Dodał, że celem jest zwiększenie liczby salonów tej marki do docelowo 35-40 z ponad 15 obecnie. Ocenił, że w tym roku jej obroty mogą wynieść ponad 15 mln zł.

Miłosz Kolbuszewski poinformował, że w ramach szukania synergii między Monnari a Femestage trwają prace nad ograniczeniem kosztów w obu organizacjach, prowadzone są wspólne zakupy. - W zakresie podstawowej działalności, poza integracją z marką Femestage, która się dzieje, to główne kierunki nie ulegają zmianie - powiedział dyrektor Kolbuszewski.

Dodał, że aby bronić zysku brutto na sprzedaży, spółka zamierza aktywnie poszukiwać nowych dostawców usług, również w Polsce, renegocjować ceny u dostawców dotychczasowych i prowadzić aktywną politykę przecen dostosowaną do zachowania konkurencji.

Marża brutto w IV kwartale wyniosła 60,1 proc. wobec 60,9 proc. rok wcześniej, a w całym 2018 roku wskaźnik wzrósł do 58,4 proc. z 55,4 proc. w 2017 r. W 2018 roku EBIT Monnari spadł o 2,1 proc. do 20,7 mln zł, EBITDA o 3,4 proc. do 24,9 mln zł, a zysk netto wyniósł 17,3 mln zł wobec 21,7 mln zł w 2017 roku.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,46

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6787
Ilość aktualnych ofert: 98942

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.