PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Monnari zakłada dalszy wzrost wynagrodzeń w spółce

Autor: PAP Biznes 27 listopada 2019 13:44

Monnari przewiduje, że w czwartym kwartale dynamika spadku marży brutto na sprzedaży może być podobna jak w trzecim kwartale. Spółka wskazuje, że wyzwaniem na przyszły rok będzie wzrost kosztów wynagrodzeń - poinformowali przedstawiciele Monnari na konferencji prasowej.

"Jeśli nie będzie gwałtownych zachowań konkurencji, to możliwa jest podobna dynamika spadku (marży – przyp. PAP Biznes) w czwartym kwartale” – powiedział Miłosz Kolbuszewski, dyrektor finansowy Monnari.

 

Przychody grupy Monnari wzrosły po 9 miesiącach o 15,9 proc, do 185,8 mln zł, z tego w samym Monnari wzrost przychodów wyniósł 9,3 proc.

 

Marża brutto na sprzedaży spadła po 9 miesiącach o 2,2 p.p., a w samym trzecim kwartale spadek wyniósł 2,9 p.p.

 

Jak powiedział dyrektor finansowy Miłosz Kolbuszewski, rosną koszty działalności, zwłaszcza wynagrodzenia.

 

Koszty wynagrodzeń w samym Monnari wzrosły po 9 miesiącach o prawie 11 proc. przy spadku średniego zatrudnienia o 4,5 proc.

 

Dyrektor pytany o spodziewany poziom marży w 2020 roku, odpowiedział: „Patrząc na sam poziom kosztów zakupu, to nie powinno być istotnie gorzej. Od strony sprzedażowej zależeć będzie od tego, jakie będą konieczne działania związane ze sterowaniem ceną, by osiągnąć odpowiedni obrót”.

 

"Nasza strategia zależeć będzie od otoczenia rynkowego. Nie będziemy chcieli mieć nadmiernych zapasów. Trzeba będzie robić wszystko, by koszty stałe pokryć, a one będą większe” - powiedział prezes Mirosław Misztal.

 

Przedstawiciele spółki spodziewają się dalszego wzrostu wynagrodzeń.

 

"Staramy się minimalizować wpływ poprzez przyglądanie się procesom, które się dzieją na sklepach, by zatrudniać mniejszą liczbę personelu” - powiedział dyrektor Kolbuszewski.

 

"Przyszły rok może być z turbulencjami” - dodał prezes Misztal.

 

Monnari kontynuuje rozwój sieci salonów.

 

"Zakładamy 5 proc. średnioroczne tempo wzrostu sieci Monnari, a w Femestage zdecydowanie szybszy rozwój, by pokryć progi kosztów stałych, w zależności od możliwości współpracy z centrami handlowymi” - powiedział Miłosz Kolbuszewski.

 

Na koniec września sieć Monnari liczyła 169 salonów o łącznej powierzchni prawie 36,9 tys. m kw. wobec 34,6 tys. m kw. rok wcześniej.

 

Sieć Femestage liczyła na koniec września 27 salonów o powierzchni 4,4 tys. m kw. Na początku roku było 19 salonów o powierzchni łącznie ponad 2,7 tys. m kw.

 

Marka Femestage miała ok. 1,5 mln zł straty EBIT w trzecim kwartale, a po trzech kwartałach strata EBIT tej marki wyniosła ok. 4 mln zł.

 

"Świadomość marki nie jest duża, musimy ją zwiększyć. Musimy osiągnąć takie przychody, by pokryć koszty stałe. Chcemy więc otwierać jak najwięcej salonów, ale na określonych parametrach” - powiedział prezes Mirosław Misztal.

 

Poinformował, że do końca roku kilka salonów marki Femestage się otworzy, kilka zamknie.

 

Monnari miało po trzech kwartałach prawie 2 mln zł straty operacyjnej i 3,5 mln zł straty netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.