Najgorsze już za H&M? Analitycy spodziewali się gorszych wyników

Autor: dlahandlu.pl 1 kwietnia 2019 10:52

Najgorsze już za H&M? Analitycy spodziewali się gorszych wyników Fot. Shutterstock.com

Dobre wiadomości dla H&M: pierwszy kwartał 2019 roku przyniósł znacznie lepsze wyniki niż oczekiwano. Marże ponownie rosną, ponieważ szwedzki gigant nie musi już tak mocno stawiać na promocje i rabaty.

Zysk H&M po I kw. nie był tak niski, jak oczekiwano. Analitycy dostrzegają pierwsze oznaki ożywienia po trudnych latach, w których gigant mody borykał się z problemem dużych ilości niesprzedanych zapasów (to pokłosie m.in. silnej konkurencji w kanale online i presji na ceny). Sieć stała się również mniej popularna wśród konsumentów.

- Nasze ciągłe prace nad transformacją biznesu przyczyniły się do powstania bardziej atrakcyjnych kolekcji, zwiększenia sprzedaży towarów w pełnej cenie oraz mniejszych obniżek cen - powiedział Karl-Johan Persson, CEO firmy.

Prezes uważa również, że ​​z czasem spółka osiągnie szybszy, bardziej elastyczny i wydajniejszy przepływ produktów.

Zysk H&M przed opodatkowaniem spadł siódmy kwartał z rzędu, osiągając wartość 1,04 mld koron szwedzkie (100 mln euro), co oznacza spadek o 18 proc. rdr. Analitycy zakładali jednak, że zyski spadną do poziomu 708 mln koron (68 mln euro).

Poprawiły się również marże: marża brutto odnotowała niewielki wzrost z 49,9 proc. do 50. W minionym kwartale obroty (w walucie lokalnej) wzrosły o 10 proc., do 51 mld koron szwedzkich (4,9 mld eur). Obroty w marcu wzrosły o 7 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7365
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.