New Look zamyka 60 sklepów. Analityk: To za mało dla racjonalizacji sieci

Autor: dlahandlu.pl 8 marca 2018 11:17

Sieć sklepów odzieżowych w Wielkiej Brytanii ogłosiła plan zamknięcia 60 sklepów, w tym dwóch flagowych na Oxford Street. Zdaniem analityka Global Data, jest to krok konieczny dla przetrwania firmy, jednak jeszcze niewystarczający by odwrócić niekorzystny trend.

Brytyjski detalista modowy New Look ogłosił w środę, iż zamierza zmniejszyć sieć swoich sklepów o 60 placówek, z obecnie istniejących 593 sklepów. Może to wiązać się z utratą 980 miejsc pracy.

- O ile zamknięcie sklepów doprowadzi w krótkim okresie do utraty udziału w rynku, jest to długo oczekiwany i konieczny krok. Plan detalisty, który ma zamknąć tylko 10 proc. brytyjskiej powierzchni handlowej, nie wystarczy, a New Look musi kontynuować racjonalizację nazbyt rozrośniętej sieci sklepów, która jest ogromnym obciążeniem dla sprzedawcy – mówi Charlotte Pearce Retail Analyst w GlobalData.

Ocenia ona, że kłopoty New Look związane są z „utratą atrakcyjności marki i zmniejszaniem się jej znaczenia wśród głównej bazy klientów w Wielkiej Brytanii”.

- Firma New Look może teraz wypaść z pierwszej piętnastki największych brytyjskich sieci odzieżowych. Jednak odchudzona sieć poprawi produktywność przestrzeni, zwiększy zysk na sklep i zapewni bardziej spójny wizerunek marki, który jest bardzo potrzebny dla przetrwania sprzedawcy – ocenia analityk.

Natomiast, jej zdaniem, włączenie wybranych niezależnych sklepów z odzieżą męską do placówek zidentyfikowanych do zamknięcia to kolejna nieudana strategia sprzedawcy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,08

  • Min

    1,35

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5323

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane