New Look zamyka 60 sklepów. Analityk: To za mało dla racjonalizacji sieci

Autor: dlahandlu.pl 8 marca 2018 11:17

Sieć sklepów odzieżowych w Wielkiej Brytanii ogłosiła plan zamknięcia 60 sklepów, w tym dwóch flagowych na Oxford Street. Zdaniem analityka Global Data, jest to krok konieczny dla przetrwania firmy, jednak jeszcze niewystarczający by odwrócić niekorzystny trend.

Brytyjski detalista modowy New Look ogłosił w środę, iż zamierza zmniejszyć sieć swoich sklepów o 60 placówek, z obecnie istniejących 593 sklepów. Może to wiązać się z utratą 980 miejsc pracy.

- O ile zamknięcie sklepów doprowadzi w krótkim okresie do utraty udziału w rynku, jest to długo oczekiwany i konieczny krok. Plan detalisty, który ma zamknąć tylko 10 proc. brytyjskiej powierzchni handlowej, nie wystarczy, a New Look musi kontynuować racjonalizację nazbyt rozrośniętej sieci sklepów, która jest ogromnym obciążeniem dla sprzedawcy – mówi Charlotte Pearce Retail Analyst w GlobalData.

Ocenia ona, że kłopoty New Look związane są z „utratą atrakcyjności marki i zmniejszaniem się jej znaczenia wśród głównej bazy klientów w Wielkiej Brytanii”.

- Firma New Look może teraz wypaść z pierwszej piętnastki największych brytyjskich sieci odzieżowych. Jednak odchudzona sieć poprawi produktywność przestrzeni, zwiększy zysk na sklep i zapewni bardziej spójny wizerunek marki, który jest bardzo potrzebny dla przetrwania sprzedawcy – ocenia analityk.

Natomiast, jej zdaniem, włączenie wybranych niezależnych sklepów z odzieżą męską do placówek zidentyfikowanych do zamknięcia to kolejna nieudana strategia sprzedawcy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,88

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.