Nielsen: Stacje benzynowe na jesieni sprzedają więcej wafli, batonów i leków

Autor: dlahandlu.pl 4 grudnia 2018 11:49

Nielsen: Stacje benzynowe na jesieni sprzedają więcej wafli, batonów i leków Fot. Shutterstock

Sprzedaż produktów FMCG w kanale stacji benzynowych, w okresie marzec-wrzesień 2018 r. wzrosła o 27,3 proc., porównując do analogicznego okresu roku poprzedniego – wynika z informacji firmy Nielsen. Może to być efektem wprowadzenia zakazu handlu w niedziele i pozytywnych nastrojów konsumenckich. Nielsen zwraca uwagę, że popularność produktów FMCG kupowanych na stacjach zmienia się wraz ze zmianą pory roku.

- Patrząc na kanał sprzedaży jakim są stacje benzynowe należy oddzielić to co się działo po marcu 2018, czyli po wejściu w życie ustawy o zakazie handlu od okresu sprzed obowiązywania ustawy. Możliwość posiadania otwartych placówek w każdą niedzielę oraz bardzo pozytywne nastroje konsumenckie (…) budują dobre warunki do zwiększenia sprzedaży na stacjach benzynowych w przyszłości. Te dwa czynniki miały również swój udział w dynamicznym wzroście sprzedaży produktów FMCG na poziomie 27,3% w kanale stacji benzynowych porównując okres marzec-wrzesień 2018 do analogicznego okresu w roku 2017. Dla porównania, tempo wzrostu tych samych produktów, ale pomiędzy okresem marzec-wrzesień 2017, a marzec-wrzesień 2016 wynosiło 4% - mówi Agata Gryziecka, Client Consultant w Nielsenie.

Na stacjach benzynowych pięć kategorii produktowych odpowiada za 70% sprzedaży całego koszyka spożywczego, są to: piwo, wódka, napoje energetyczne, napoje gazowane oraz woda mineralna. 
Sprzedaż piwa jest oczywiście największa w miesiącach letnich, na co wpływają wysokie temperatury. Należy jednak podkreślić, że piwo stanowi największą kategorię spożywczą na stacjach benzynowych w każdym innym okresie – również jesienią.

Żadna kategoria nie notuje tak znaczących spadków związanych ze zmianą pogody jak lody, których sprzedaż jesienią 2017 była niższa o 77% w porównaniu do miesięcy letnich tego samego roku. Polacy rekompensują sobie brak możliwości zjedzenia lodów i zamiast nich sięgają po batoniki, których udział w sprzedaży na stacjach benzynowych jest największy na jesień. Według raportu Nielsena Shopper Trends Convenience, co drugi kupujący stara się nabyć żywność na promocji, co ma również swoje potwierdzenie w tym, że jeszcze jesienią 2016 r. 26% batonów było kupionych na promocji, gdzie jesień 2017 w tym obszarze przyniosła wzrost zakupów na promocji i do poziomu 33%. Jako, że kategoria batonów charakteryzuje się sezonowością to ważna jest odpowiednia ekspozycja tej kategorii na półce i zadbanie o to, aby klient na pewno trafił na omawiane produkty na swojej ścieżce zakupowej.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,49

  • Śr

    1,78

  • Min

    0,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6261

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.