Niemcy: Agencja ochrony konsumentów zbada sektor smart TV
Niemiecki federalny urząd ochrony konkurencji i konsumentów Bundeskartellamt zapowiedział rozpoznanie w sprawie przetwarzania danych użytkowników pozyskiwanych przez producentów smart TV. To początek szerszych badań związanych z internetem rzeczy.
Agencja korzysta w tym celu z nowych uprawnień uzyskanych w czerwcu 2017 roku, pozwalających jej na prowadzenie badań sektorowych w poszukiwaniu nieprawidłowości w ochronie praw konsumentów. Niemieckie przepisy o ochronie danych osobowych należą do najsurowszych na świecie.
W opublikowanym w środę komunikacie prasowym Bundeskartellamt podkreśla, że w odróżnieniu od typowych telewizorów urządzenia "smart TV" nie tylko odtwarzają, lecz również gromadzą i przekazują dalej dane. Według informacji firmy analitycznej GFK w pierwszej połowie 2017 roku smart TV odpowiadały za 56 proc. wszystkich telewizorów sprzedanych w Europie (w porównaniu do 46 proc. w okresie analogicznym w ubiegłym roku).W początkowej fazie badań sektorowych urząd skieruje zapytania do wszystkich głównych producentów smart TV na początku 2018 roku. Kwestionariusze mają obejmować pytania o rodzaj i zakres gromadzonych danych osobowych, a także o ich wycenę i przekazywanie. Bundeskartellamt jest szczególnie zainteresowany tym, w jaki sposób o zbieraniu i przetwarzaniu danych informowani są użytkownicy urządzeń łączących się z siecią. Smart TV zostały wybrane jako najpopularniejsze urządzenia w ramach internetu rzeczy.
Przeczytaj także:
W 2015 roku Samsung spotkał się z krytyką w związku z ciągłą aktywnością funkcji rozpoznawania głosu, w ramach której wszystkie rozmowy prowadzone w pobliżu urządzenia były nagrywane i przekazywane do zewnętrznej firmy. Podobny problem wystąpił w październiku 2017 roku w części inteligentnych głośników Google Home Mini. Na początku br. dokumenty opublikowane przez WikiLeaks ujawniły ponadto istnienie programu szpiegującego Weeping Angel, który pozwalał CIA na prowadzenie podsłuchów za pośrednictwem zainfekowanych nim Samsung Smart TV.

WYBRANE DLA CIEBIE
-
Lidl na Wyspach wprowadza wózki sklepowe dla dzieci
-
Milka startuje z loterią konsumencką
-
Ukraińskie inwestycje zagrożeniem dla polskich producentów jaj
- 15:30 Kaufland wchodzi na rynek drogeryjny. Ruszył pierwszy sklep K Beauty
- 15:13 Śniadania i obiady w Żabce. Małe bistro czy sklep na drobne zakupy?
- 14:54 Lidl zwiększy obecność w Danii
- 14:48 Polska pod względem warunków dla nowego biznesu gorsza od Białorusi
- 14:41 Nastolatki chętnie kupują online, jeśli nie muszą mieć karty ani konta
- 14:41 Microsoft wesprze rozwój kolektomatów
- 14:28 Milka startuje z loterią konsumencką
- 14:27 Influencerzy rozszerzają zasięg Lidla
-
Sierpień'80: Ukraińcy też nie chcą pracować w Biedronce
-
Stokrotka powalczy z Dino o portfele Polaków
-
Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
-
500 tys. zł kary dla Almy Market za nieujawnienie ważnych informacji
-
Kierownicy Biedronki mają zakaz ewakuacji po alarmie bombowym? Jest komentarz...
-
Delko przejmie ponad 300 sklepów
- 1 Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
- 2 Stocznia Gdańska na koszulkach Reserved
- 3 Eurocash: Małe sklepy kupują u producentów drożej, niż w detalu sprzedają...
- 4 Ekspert: Zakaz handlu w niedziele zahamował wzrost rentowności sieci (wywiad)
- 5 Związkowcy z Auchan okupują hipermarket w Łomiankach
- 6 W ubiegłym roku Polacy wydali na walentynki 1,5 mld zł
Drodzy Użytkownicy!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.