Nike najcenniejszą odzieżową marką

Autor: dlahandlu.pl 1 sierpnia 2019 12:34

Nike najcenniejszą odzieżową marką Fot. Shutterstock.com

Nike zachowuje status najcenniejszej odzieżowej marki świata w rankingu BrandZ, dzięki modzie na noszenie ubrań sportowych na co dzień, która zwiększa wartość marek w tej kategorii.

Innowacyjne, nowe tkaniny i wzory w ubraniach pełniących podwójną rolę – sportową i rekreacyjną, przyczyniły się do zwiększenia wartości marek odzieżowych w rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 10 za rok 2019, ogłoszonym przez WPP i Kantar.

Nike, marka dla sportowców i modowych trendsetterów, już drugi rok z rzędu została najcenniejszą marką odzieżową, a jej wartość osiągnęła 47,4 mld USD. Dzięki konsekwentnej komunikacji i opowiadaniu historii w różnych kanałach przekazu – w tym kampanii reklamowej z udziałem zawodnika futbolu amerykańskiego Colina Kaepernicka, która wywołała narodową debatę społeczną – Nike wzmocniła swoją wiodącą pozycję pomimo początkowych negatywnych reakcji wśród niektórych konsumentów. W ciągu ostatnich sześciu lat stale rosną wyniki Nike w pomiarach rankingu BrandZ na wymiarach takich jak zaufanie, opowiadanie się za wartościami, uczciwość i odpowiedzialność.

BrandZ Top 10
BrandZ Top 10

Adidas, marka odzieżowa nr 3, odnotowała wzrost o 13% do 13,4 mld USD. Zarówno Adidas, jak i Nike wprowadziły drogie, limitowane kolekcje we współpracy z luksusowymi markami odzieżowymi. Adidas stworzył kolekcje z Alexandrem Wangiem, a marka Nike współpracowała m.in. z Ronnie Fiegiem – projektantem z Nowego Jorku, specjalizującym się w obuwiu sportowym i odzieży typu streetwear. Dzięki tym działaniom obie marki wygenerowały dodatkowe przychody, ale również stworzyły „efekt halo”, który dobrze wpłynął na tę część oferty produktowej, która sprzedawana jest po standardowych cenach.

Przy wzroście swojej wartości do poziomu 6,9 mld USD marka Lululemon (nr 5 w rankingu Top 10) odnotowała jeden z największych wzrostów wśród wszystkich marek detalicznych w tym roku. Lululemon, specjalizujący się w ubraniach do jogi sprzedawanych w cenach premium, osiąga wysokie wyniki, ponieważ jest postrzegany jako odmienny od konkurencji, a ponadto stworzył społeczność wokół marki, uwzględniając pomysły klientów w procesie rozwoju produktu oraz wykorzystując fizyczne lokalizacje do sprzedaży odzieży w połączeniu z zajęciami z jogi oraz innymi wydarzeniami ze sfery z fitnessu.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.