Non-foodowy dyskonter z potężnym wzrostem sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 22 marca 2019 09:43

Non-foodowy dyskonter z potężnym wzrostem sprzedaży Fot. za Facebook/Action Polska

Holenderska sieć dyskontowa Action osiągnęła w ubiegłym roku 23-proc. wzrost sprzedaży, kończąc rok na poziomie 4,21 mld euro sprzedaży. Było to możliwe dzięki otwarciu nowych sklepów, wzrost LfL wyniósł „zaledwie” 3,2 proc.

Kolejny pozytywny wynik to EBITDA firmy, która wzrosła o 16,3 proc. do 450 mln euro. Dyrektor generalny sieci, Sander van der Laan, powiedział, że celem firmy jest ponad dwukrotne zwiększenie obrotów, do 10 miliardów euro za kilka lat.

W ubiegłym roku Action otworzył 230 sklepów i zatrudnił 5000 pracowników, sieć liczy obecnie 1325 sklepów w siedmiu krajach: Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Holandii i Polsce (Action ma w naszym kraju 25 placówek). Większość nowych sklepów została otwarta w Niemczech i Francji, podczas gdy w Belgii i Holandii 48 sklepów przeszło remodeling.

Czytaj także: Z dyskontu duńskiego do holenderskiego - Sławomir Nitek w Action

Pomimo silnego wzrostu sprzedaży i zysków, w ubiegłym roku Action musiał się zmierzyć z kilkoma problemami. Sieć stwierdziła, że ​​nie jest w stanie nadążyć za... własnym wzrostem i opóźniła otwarcie 20 kolejnych sklepów do 2019 r. Ponadto protesty „żółtych kamizelek” we Francji miały negatywny wpływ na sprzedaż w tym kraju.

Action przyspieszył teraz swój program inwestycyjny, otwierając dwa nowe magazyny (ma ich już pięć) i zapowiada, że kolejne dwa powstaną do 2021 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,59

  • Śr

    6,55

  • Min

    3,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6780
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.