Omnikanałowość to być albo nie być dla segmentu fashion

Autor: dlahandlu.pl, PB 10 października 2019 16:07

Omnikanałowość to być albo nie być dla segmentu fashion Fot. Shutterstock

Globalizacja trendów modowych, omnikanałowość, coraz szybsze rotacje kolekcji to główne zjawiska kształtujące obraz segmentu fashion. Wzrastające oczekiwania konsumentów i zmieniające się nawyki zakupowe stanowią nie lada wyzwanie dla firm operujących na tym rynku. Kluczem może być dla nich postawienie na nowe technologie. Jednak dla takich firm jak LPP i CCC podążać w ślad za rynkiem to za mało. Aby pozostać liderem trzeba wyprzedzać trendy.

- Globalizacja trendów modowych, omnikanałowość handlu , fast fashion, to wszystko wymaga dużych inwestycji w technologie oraz kolekcje. W takiej walce większe szanse mają podmioty silne finansowo, o dużej sieci sprzedaży. Jeśli do tego dołożymy mniej przewidywalną pogodę, której efektem mogą być większe zapasy czyli wolniejszy obrót gotówki, a co za tym idzie mniejsze możliwości dalszych inwestycji w kolekcje i technologie, a dodatkowo presję na wynagrodzenia, to mamy sytuację, w której mniejszym podmiotom będzie coraz trudniej funkcjonować. Szczególnie na masowym rynku, gdzie występuje konkurencja ze strony bardzo silnych brandów, takich jak Inditex, LPP, H&M, CCC, Deichmann – mówi Konrad Księżopolski, dyrektor wykonawczy i szef działu rynku kapitałowego na Europę Środkowo-Wschodnią Haitong Banku.

High-Tech albo śmierć

Jacek Kujawa, wiceprezes LPP mówił podczas ostatniego Europejskiego Kongresu Gospodarczego, że jego firma określa się mianem fashiontech. - Zatrudniamy 350 specjalistów IT, czyli tyle, ile średniej wielkości firma informatyczna w Polsce. Zachowujemy właściwe proporcje bo 2,5 razy tyle naszych specjalistów pracuje przy projektowaniu odzieży. To pozwala nam mówić o sobie, że jesteśmy nie tylko największym eksporterem polskiej odzieży na trzy kontynenty, ale także jednym z największych eksporterów polskiej myśli technologicznej – mówił Jacek Kujawa podczas debaty „Smart konsument w świecie omnichannel”.

Jak tłumaczył, LPP włożyło wiele wysiłku w to, by ściągnąć do firmy dobrych informatyków i pokazać, że branża modowa jest dzisiaj bardzo zaawansowana technologicznie. - Kiedyś cykle produkcyjne wynosiły 6 miesięcy, dzisiaj jesteśmy w stanie dostarczyć nowe kolekcje do sklepów w 4-5 tygodni. Nie da się tego zrobić bez wsparcia informatycznego w projektowaniu, przy współpracy z dostawcami i projektowaniu optymalnych łańcuchów logistycznych - tłumaczył.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7786
Ilość aktualnych ofert: 476982

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.