Panattoni zakończył pierwszy etap budowy centrum dystrybucyjnego dla Castoramy

Autor: dlahandlu.pl 16 listopada 2017 13:32

Panattoni Europe  zakończył pierwszy etap budowy centrum dystrybucyjnego dla Castorama Polska w Strykowie. Deweloper zrealizował pierwsze 50 tys. m kw. ze 100 tys. planowanych. Kolejny etap inwestycji przypadnie na 2018 r.

Po jego zakończeniu, powierzchnia magazynowa zajmie aż 98,5 procent całego obiektu, zaś socjalno-biurowa 1450 m kw. i będzie dostosowana do planowanego zatrudnienia 300 pracowników. Projekt jest realizowany zgodnie z kryteriami środowiskowymi, spełniającymi zasady zrównoważonego rozwoju np. w celu zmniejszenia zużycia energii zastosowano oświetlenie LED, które dodatkowo wzbogacono o system jego dynamicznego sterowania.

Najnowsza inwestycja Panattoni Europe dla Castorama Polska jest już drugą realizacją dewelopera dla tego najemcy – pierwsza, o powierzchni 50 tys. m kw. powstała również w Strykowie. Jak komentuje Marek Dobrzycki, managing director Panattoni Europe inwestycja „należy do największych na rynku umów najmu sieci DIY, a realizacja pierwszego etapu miała ekspresowe tempo. Przekazanie najemcy pierwszych 50 tys. m kw. odbyło się zaledwie 120 dni po rozpoczęciu prac budowlanych. To było ogromne wyzwanie dla zespołu Panattoni Europe”.

Decyzja Castorama Polska o zwiększeniu zasobów powierzchni magazynowej podyktowana była stałym rozwojem Castorama Polska ─ jej własnej sieć sprzedaży i zaplecza logistycznego, a także realizacją strategii międzynarodowej grupy Kingfisher: „One Kingfisher”. Obecnie wszystkie spółki będące częścią grupy, współpracują ze sobą m.in. w obszarze łańcucha dostaw, a dzięki obiektowi firma w jeszcze większym stopniu będzie mogła realizować swoje kluczowe zobowiązania wobec klientów – zapewniać im jak najlepszą dostępność produktów i atrakcyjne ceny.

- Dzięki otwarciu kolejnego centrum dystrybucyjnego w Strykowie będziemy mogli w praktyce lepiej wykorzystać nasze kompetencje i międzynarodową skalę działalności. Ta inwestycja pozwoli nam ograniczać koszty i zapewniać szybkość dostaw, co pozytywnie wpłynie na ceny w naszych sklepach i łatwość zakupów – mówi Krzysztof Maśny, dyrektor ds. zarządzania łańcuchem dostaw Castorama Polska.

Podstawową funkcją obiektu jest wzmocnienie zaplecza logistycznego dla 74 sklepów sieci w Polsce oraz sklepu internetowego. Dodatkowo, centrum dystrybucyjne będzie wsparciem dla obsługi regionalnej, poprzez dystrybucję części produktów kierowanych do Rumunii i Rosji. Będzie również centrum konsolidacyjnym dla polskich dostawców, którzy w ramach Grupy Kingfisher eksportują produkty do innych krajów Europy i sprzedają je w ramach sieci.

Lokalizacja centrum dystrybucyjnego Castorama Polska to Stryków ─ jedno z najbardziej korzystnych miejsc magazynowej mapy Polski. Sąsiedztwo w Łodzi, a także najważniejszych szlaków komunikacyjnych - węzeł autostrady A2 (Stryków II), a także droga 71 (Zgierz-Stryków) w pobliżu krajowej trasy 14 (Warszawa-Łódź) - sprawiają, że powstający magazyn będzie doskonale skomunikowany z resztą kraju. Jednocześnie odległość kilkunastu kilometrów od Łodzi umożliwi korzystanie z tamtejszego rynku pracy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201
Ilość aktualnych ofert: 397 662