Payback: Niemal 30 proc. Polaków kupuje wyprawkę w trakcie roku szkolnego

Autor: dlahandlu.pl 28 sierpnia 2018 15:55

Prawie co druga osoba ankietowana przez Payback, która ma dzieci w wieku szkolnym, ma już przynajmniej częściowo skompletowaną wyprawkę. Najwięcej respondentów deklaruje, że zakupy do szkoły robi na kilka dni przed rozpoczęciem roku szkolnego lub sukcesywnie w trakcie jego trwania (odpowiednio po 29 proc.).

3/4 osób uważa, że poza podręcznikami najważniejszą częścią wyprawki dla dziecka jest plecak lub torba. Na dalszym miejscu znajdują się zeszyty (59 proc.) oraz odzież i obuwie do szkoły (53 proc.). Na te ostatnie przeznaczamy najwięcej pieniędzy, co zadeklarowała prawie 1/3 respondentów. Podręczniki, które zazwyczaj uważane są za najdroższy element wyposażenia ucznia, uplasowały się na drugim miejscu (28 proc.).

Większość rodziców kupuje wyprawkę zgodnie z listą przygotowaną przez szkołę (36 proc.), nieco mniej kieruje się doświadczeniem (34 proc.). Tylko nieliczni (3 proc.) śledzą reklamy i kupują zgodnie z aktualnymi trendami. Co w takim razie wpływa na wybór konkretnych produktów? Rodzice na pierwszym miejscu stawiają jakość (49 proc.) – chcą kupić dziecku rzeczy, które będą mu służyć jak najdłużej. Co czwarty ankietowany wskazuje cenę jako główny czynnik determinujący decyzje zakupowe. Spory jednorazowy wydatek skłania rodziców do korzystania z promocji – śledzenie aktualnych ofert deklaruje ponad połowa badanych, a 12 proc. kupuje produkty do wyprawki szkolnej w tych sklepach, w których otrzymuje dodatkowe korzyści, np. zbiera punkty w ramach programu lojalnościowego.

Przeczytaj także:

– Aż 70 proc. badanych przez nas Polaków przyznaje, że wydatki na wyprawkę szkolną stanowią duże obciążenie dla domowego budżetu. Śledzenie i korzystanie z aktualnych ofert promocyjnych to bardzo dobry sposób, aby go znacząco nie nadwyrężyć. Wciąż relatywnie mało osób robi jednak zakupy w sklepach, w których otrzymuje dodatkowe benefity, a przecież dzięki temu można łatwo zaoszczędzić, nie rezygnując przy tym z jakości – komentuje Robert Olędzki, digital director w Payback Polska.

Najwięcej respondentów badania Payback Opinion Poll – prawie 40 proc. – przeznacza na wyprawkę dla dziecka 300-500 zł. Jako najlepsze miejsce do robienia zakupów szkolnych ankietowani wskazali super- i hipermarkety (2/3 osób posiadających dzieci). Często rodzice stawiają też na zakupy w Internecie (37 proc.).

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 10-20 sierpnia 2018 r. metodą ankiety online na grupie 490 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.