PKN Orlen: Idziemy w stronę ułatwień dla klientów (wywiad)

Autor: dlahandlu.pl 21 grudnia 2018 11:03

PKN Orlen: Idziemy w stronę ułatwień dla klientów (wywiad) Fot. materiały prasowe PKN Orlen

O wpływie zakazu handlu w niedziele na ruch w przystacyjnych sklepach, rozwoju punktów gastronomicznych oraz nowościach w ofercie i trendach konsumenckich rozmawiamy z Renatą Maroszek, dyrektor biura rozwoju sprzedaży pozapaliwowej PKN Orlen.

Jak zakaz handlu w niedziele wpłynął na sprzedaż w przystacyjnych sklepach?

Renata Maroszek, dyrektor biura rozwoju sprzedaży pozapaliwowej PKN Orlen: Widzimy pewien pozytywny wpływ na naszą sprzedaż w niedziele niehandlowe, ale trudno nam jeszcze ocenić czy wzrosty sprzedaży się utrzymają. Klienci zapewne są w procesie kształtowania nowych nawyków zakupowych. Widzimy, że na naszych stacjach nabywane są przede wszystkim produkty pierwszej potrzeby. Polacy w dalszym ciągu najchętniej robią „duże” zakupy w dyskontach oraz supermarketach o czym informują te sieci. Natomiast na stacje benzynowe przyjeżdżamy po drobne, brakujące artykuły takie jak napoje, słodycze czy papierosy. Rośnie też zainteresowanie naszą ofertą gastronomiczną, w szczególności kawą i hot dogami.

Jak ocenia Pani wyniki segmentu gastronomicznego? Ile punktów Stop Cafe i O!SHOP będzie miał Orlen w Polsce na koniec roku?

W pierwszych 9 miesiącach bieżącego roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży oraz dynamiczny rozwój oferty pozapaliwowej. Zdecydowaliśmy się na otwarcie kolejnych 40 punktów Stop Cafe na naszych stacjach. Na koniec III kwartału w Polsce funkcjonowało 1631 Stop Cafe, a nasi klienci mogli robić zakupy w 274 sklepach O!SHOP. Intensywnie rozwijamy nasz segment gastronomiczny. Z uwagi na fakt, że jesteśmy spółką giełdową i podlegamy określonym obowiązkom informacyjnym, dokładną liczbę punktów gastronomicznych otwartych w tym roku będziemy w stanie podać dopiero podsumowując 2018 czyli na początku pierwszego kwartału przyszłego roku.

Orlen chce być blisko klientów i reaguje na gorące trendy konsumenckie. Jak klienci przyjęli ofertę wege?

Tak jak się spodziewaliśmy, wprowadzenie oferty dla wegetarian i wegan spotkało się z pozytywnym odzewem klientów. Uważnie obserwujemy trendy związane z rozwojem rynku i staramy się na nie reagować. Dlatego też zdecydowaliśmy się na wprowadzenie w Stop Cafe produktów, które nie zawierają żadnych surowców pochodzenia zwierzęcego. Taka oferta jest atrakcyjna również dla klientów o wysokiej świadomości ekologicznej, którzy chcą ograniczyć swój „ślad węglowy” i w ten sposób działać na rzecz ograniczenia globalnego ocieplenia. Receptura wszystkich gastronomicznych produktów wege została stworzona specjalnie dla PKN Orlen i nie jest dostępna w innych sieciach. Zainteresowani klienci mogą skosztować na naszych wybranych stacjach m.in. hot doga z parówką wegańską przygotowaną na bazie białka z grochu oraz białka z ziemniaków, kajzerkę rumsztyk vege przygotowaną z warzyw, kaszy kuskus i jaglanej, pestek dyni i słonecznika.


  • actinidia 2018-12-25 04:35:58

    Panie i Panowie z Orlenu ogromny szacunek za mobilne kasy na stacjach zlokalizowanych przy autostradzie A1 na wysokości Łodzi w obu kierunkach :) Osobiście chciałbym podziękować pracownikowi, który wpadł na ten nowatorski i rewolucyjny pomysł:D

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,96

  • Śr

    7,42

  • Min

    3,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6785
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.