Poczta Polska zwiększyła przychody ze sprzedaży książek i gazet o 24 proc.

Autor: dlahandlu.pl 27 lipca 2018 12:25

W pierwszym półroczu tego roku Poczta Polska odnotowała o 24-procentowy wzrost przychodów w segmencie sprzedaży książek i gazet w porównaniu do takiego samego okresu w 2017 roku. W tym czasie klienci w placówkach pocztowych nabyli ponad 12 mln egzemplarzy gazet i ponad 1,5 mln szt. książek.

W ramach działalności handlowej Poczta Polska oferuje blisko 1200 tytułów prasowych w ponad 4 600 placówkach.

W segmencie gazet, najchętniej kupowane są tygodniki, które stanowią prawie 50% wolumenu. Dziennik wybiera co piąty klient zainteresowany zakupem  gazet.

Obecnie w Poczcie Polskiej działa kilkaset samoobsługowych stref handlu umieszczonych w salach obsługi klientów. Strefy są wygodnym rozwiązaniem dla kupujących, którzy sami wybierają produkty i zgłaszają się jedynie w celu dokonania zapłaty, co automatycznie skraca czas obsługi w placówce. Strefy funkcjonują w punktach, które mają największy potencjał sprzedażowy. Wielkość stref w danej lokalizacji uzależniona jest od wolnej powierzchni w placówce, jednak każda z nich posiada pełną gamę asortymentową. Poczta w ten sposób umożliwia sprzedaż nie tylko prasy, ale także drobnych towarów. Są to przede wszystkim artykuły biurowe, koperty i kartki okolicznościowe, wydawnictwa, artykuły dla dzieci oraz zestawy do pakowania.

Poczta Polska stawiając na dynamiczny rozwój działalności handlowej systematycznie wzbogaca i uatrakcyjnia swoją ofertę. Wpływy z tej działalności będą w perspektywie kilku lat stanowić istotny element całkowitego obrotu Poczty i uzupełnią przychody z usług listowych, paczkowych, logistycznych, cyfrowych i bankowo – ubezpieczeniowych.

W tym roku Poczta wzbogaciła ofertę wydawnictw książkowych (w tym o tematyce związanej z 100. rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości). Spółka przykłada dużą wagę do oferty sezonowej (np. poradniki sezonowe, czy kosmetyki dedykowane akcji „Lato”). W placówkach pocztowych można kupić m.in. książki dotyczące historii Polski, a także biograficzne, beletrystkę, serie dla dzieci i poradniki. Tylko w pierwszym półroczu 2018 r. klienci w placówkach pocztowych nabyli ponad 1,5 mln książek. Najczęściej kupowanymi wydawnictwami są książki dedykowane najmłodszym czytelnikom.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,86

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7626

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.