Pogoda wpłynęła na wyniki Grupy Wojas

Autor: dlahandlu.pl 26 kwietnia 2019 08:33

Pogoda wpłynęła na wyniki Grupy Wojas Fot. materiały prasowe

Przychody netto ze sprzedaży Grupy Wojas za 2018 rok wyniosły 237 784  tys. zł i były zbliżone do przychodów za 2017 rok (237 158 tys. zł). Dużo niższy jest natomiast zysk netto, który ukształtował się na poziomie 2 040 tys zł wobec 14 378 tys. zł w 2017 roku.

- Podsumowując miniony rok należy stwierdzić, że spółka osiągnęła zbliżone wyniki do roku

poprzedniego. Przychody wzrosły o 0,3% przy nieznacznym spadku (-0,9%) wyniku z działalności

operacyjnej. Na ten wynik złożyło się kilka czynników, tj. niekorzystne warunki atmosferyczne we

wszystkich krajach, w których spółka prowadzi swoje operacje oraz w kontekście naszego

największego rynku, Polski, wprowadzenie częściowego zakazu handlu w niedzielę.

W sprzedaży produktów sezonowych istotne jest, aby właściwa pogoda pokrywała się z sezonami

wysokimi, co w naszym przypadku przypada na marzec-kwiecień dla kolekcji wiosna/lato oraz

wrzesień-październik dla kolekcji jesień/zima. W przypadku niesprzyjającej pogody, która miała

miejsce w 2018 roku, zarząd podjął decyzję o odpowiednim zarządzaniu akcjami promocyjnymi, dzięki czemu udało się wygenerować sprzedaż na zakładanym poziomie. Będąc świadomym tychże czynników podjęliśmy decyzję o restrykcyjnej polityce kosztowej, dzięki czemu udało nam się osiągnąć zadowalający wynik - napisał w liście do akcjonariuszy Wiesław Wojas, prezes zarządu spółki.

Odnośnie głównego kanału sprzedaży, a więc sprzedaż poprzez sieć własnych sklepów stacjonarnych,w 2018 roku Zarząd kontynuował prace nad poprawą efektywności i jakości obsługi. W Polsce otwarto 6 nowych salonów, zamykając 13. Jeśli chodzi o zagranicę to Grupa zmniejszyła sieć o 3 salony sprzedaży. Wszystkie 3 wspomniane sklepy zostały zamknięte na terytorium Rumunii, w Bukareszcie, Klużu oraz w Baia Mare, gdzie Wojas SRL ma swoją siedzibę. - Grupa nie rezygnuje z rynku rumuńskiego, natomiast zmieniliśmy strategię, z korzyścią na sytuację finansową całej Grupy. Optymalizacja ilości salonów jest związana z przyjętą strategią spółki, aby posiadać sklepy w najważniejszych punktach w Polsce, jednocześnie zamykać nierentowne placówki. Biorąc pod uwagę globalny trend rezygnacji klientów z zakupów stacjonarnych na rzecz internetu, ta strategia będzie kontynuowana w kolejnych latach - czytamy w liście.

- W 2018 kontynuowaliśmy pracę optymalizacyjne w obszarach logistyki, rozwoju e-commerce oraz

zakupów. Spółka dalej realizowała liczne inwestycje, które umożliwiają dalszy wzrost, m. in. budowa

nowego magazynu internetowego czy inwestycja w nowe technologie oraz automatyzację procesów.

Spółka rozpoczęła także działania przygotowujące sklep internetowy do ekspansji na pozostałe rynki

UE. Jako Grupa stawiamy na silne fundamenty. Jesteśmy gotowi na akwizycję i rozszerzanie Grupy o nowe podmioty - pisze Wiesław Wojas.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,40

  • Śr

    17,83

  • Min

    11,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7058
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.