Polski rynek handlu nasycony, ale wciąż nie brakuje debiutujących marek

Property News 19 stycznia 2018 13:22

Polski rynek handlowy jest rynkiem nasyconym, w którym działające marki muszą ostro walczyć o swoją pozycję, a niekiedy też oddać pole innym. Co roku nie brakuje jednak chętnych do ekspansji. W 2017 r. w naszym kraju zadebiutowało 25 nowych marek. O tym, czy znajdą u nas podatny grunt do rozwoju przekonamy się już wkrótce. Tymczasem przypominamy najważniejsze debiuty 2017 r.

W 2017 r. tenant mix polskich galerii zasiliły m.in. zagraniczne marki sektora fashion. Rosyjska sieć modowa, Melon Fashion wyruszyła na podbój polskiego rynku z trzema brandami - Zarina, befree i Love Republic. Na koniec roku 2017 miała 6 salonów, w takich miastach jak: Warszawa, Gdynia i Poznań.

Sfera, hiszpański brand należący do grupy El Corte Ingles zadebiutował w Polsce jesienią ub. roku, otwierając pierwszy sklep we Wroclavi, a następnie drugi w warszawskiej Galerii Mokotów.

Nissa to marka rodem z Rumunii. Jej pierwszy salon w Polsce zadebiutował latem 2017 w warszawskiej Arkadii. Nissa posiada 16 sklepów w Rumunii, ale coraz bardziej zaznacza swoją obecność na rynkach zagranicznych, w Europie i na Bliskim Wschodzie.

Pink Woman, grecka marka odzieżowa rozpoczęła ekspansję na polskim rynku od Galerii Północnej. Ma sklepy w 8 krajach Europy w tym m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Włoszech.

Z kolei Newbie, zaoferowało po raz pierwszy w Polsce swoje  kolekcje ubrań dla dzieci i niemowląt w salonie otwartym również w Galerii Północnej w Warszawie. Pozostałe sklepy sieci Newbie znajdują się w Szwecji, Norwegii i Finlandii, a już wkrótce również w Londynie.

Do mocnych debiutów zaliczyć można z pewnością start brytyjskiej marki Hamleys, jednej z największych na świecie sieci sklepów z zabawkami. Imponujący salon o powierzchni 1,6 tys. mkw.  powstał w Warszawie w Galerii Północnej.

Sektor gastronomiczny już od kilku lat znajduje się w centrum zainteresowania klientów, a więc i zarządców galerii handlowych. O swoją pozycję na rynku od 2017 r. walczą: szwedzki Max Burgers, który na ub. rok miał podpisanych 5 umów najmu, nowa marka Am Restu Blue Frog, izraelski Black Burger z pierwszą lokalizacją w warszawskiej Arkadii i amerykańska sieć Papa John’s Pizza. Ten ostatni zapowiada otwarcia w 20 polskich miastach. Na razie działa lokal w Warszawie.

Rynek księgarski, który w odróżnieniu do gastronomicznego, musi silniej zabiegać o zainteresowanie klientów wzmocnił nowy koncept Mole Mole. Format sklepów rozwijany w ramach Grupy Empik w ciągu 6 miesięcy od premiery zasiedlił 20 lokalizacji.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    5,29

  • Min

    3,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8198

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane