Polski rynek handlu nasycony, ale wciąż nie brakuje debiutujących marek

Property News 19 stycznia 2018 13:22

Polski rynek handlowy jest rynkiem nasyconym, w którym działające marki muszą ostro walczyć o swoją pozycję, a niekiedy też oddać pole innym. Co roku nie brakuje jednak chętnych do ekspansji. W 2017 r. w naszym kraju zadebiutowało 25 nowych marek. O tym, czy znajdą u nas podatny grunt do rozwoju przekonamy się już wkrótce. Tymczasem przypominamy najważniejsze debiuty 2017 r.

W 2017 r. tenant mix polskich galerii zasiliły m.in. zagraniczne marki sektora fashion. Rosyjska sieć modowa, Melon Fashion wyruszyła na podbój polskiego rynku z trzema brandami - Zarina, befree i Love Republic. Na koniec roku 2017 miała 6 salonów, w takich miastach jak: Warszawa, Gdynia i Poznań.

Sfera, hiszpański brand należący do grupy El Corte Ingles zadebiutował w Polsce jesienią ub. roku, otwierając pierwszy sklep we Wroclavi, a następnie drugi w warszawskiej Galerii Mokotów.

Przeczytaj także:

Nissa to marka rodem z Rumunii. Jej pierwszy salon w Polsce zadebiutował latem 2017 w warszawskiej Arkadii. Nissa posiada 16 sklepów w Rumunii, ale coraz bardziej zaznacza swoją obecność na rynkach zagranicznych, w Europie i na Bliskim Wschodzie.

Pink Woman, grecka marka odzieżowa rozpoczęła ekspansję na polskim rynku od Galerii Północnej. Ma sklepy w 8 krajach Europy w tym m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Włoszech.

Z kolei Newbie, zaoferowało po raz pierwszy w Polsce swoje  kolekcje ubrań dla dzieci i niemowląt w salonie otwartym również w Galerii Północnej w Warszawie. Pozostałe sklepy sieci Newbie znajdują się w Szwecji, Norwegii i Finlandii, a już wkrótce również w Londynie.

Do mocnych debiutów zaliczyć można z pewnością start brytyjskiej marki Hamleys, jednej z największych na świecie sieci sklepów z zabawkami. Imponujący salon o powierzchni 1,6 tys. mkw.  powstał w Warszawie w Galerii Północnej.

Sektor gastronomiczny już od kilku lat znajduje się w centrum zainteresowania klientów, a więc i zarządców galerii handlowych. O swoją pozycję na rynku od 2017 r. walczą: szwedzki Max Burgers, który na ub. rok miał podpisanych 5 umów najmu, nowa marka Am Restu Blue Frog, izraelski Black Burger z pierwszą lokalizacją w warszawskiej Arkadii i amerykańska sieć Papa John’s Pizza. Ten ostatni zapowiada otwarcia w 20 polskich miastach. Na razie działa lokal w Warszawie.

Rynek księgarski, który w odróżnieniu do gastronomicznego, musi silniej zabiegać o zainteresowanie klientów wzmocnił nowy koncept Mole Mole. Format sklepów rozwijany w ramach Grupy Empik w ciągu 6 miesięcy od premiery zasiedlił 20 lokalizacji.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,49

  • Śr

    4,58

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8189

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557897

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.