Ponad 3,6 mld zł przychodów LPP w I półroczu

Autor: dlahandlu.pl 4 września 2018 10:03

Ponad 3,6 mld zł przychodów LPP w I półroczu Fot. Shutterstock.com

Grupa LPP osiągnęła w I półroczu br. przychody w wysokości 3,63 mld zł wobec 3,07 mld zł po pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku. Zysk netto wyniósł 101,36 mln zł, w I półroczu 2017 była to kwota 56,15 mln zł.

Przychody LPP w II kwartale br. wyniosły 2,05 mld zł, co oznacza, że sprzedaż grupy wzrosła o 20,2 proc. rdr. Przychody z rynku polskiego wzrosły o 16 proc. rdr, do poziomu 1,093 mld zł, natomiast sprzedaż w Europie o 39 proc., do 503 mln zł. Sprzedaż w krajach b. Wspólnoty Niepodległych Państw była wyższa o 14 proc. i wyniosła 450 mln zł.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych grupy (LfL) w walutach lokalnych w drugim kwartale wzrosły o 14,6 proc.. Sprzedaż porównywalna była dodatnia w każdym miesiącu drugiego kwartału, wszystkie marki pokazały dwucyfrowo dodatnie LfL za wyjątkiem Mohito. Dodatkowo grupa podała, że w II kwartale sprzedaż porównywalna była dodatnia w większości krajów (najwyższa w Rumunii, na Ukrainie i na Węgrzech).

- Pierwsze półrocze 2018 było dla naszych marek zdecydowanie korzystne. Cieszy nas kolejne dobre przyjęcie kolekcji Reserved, a także coraz większe uznanie dla Sinsay. Dynamiczne wzrosty sprzedaży naszej najmłodszej marki w drugim kwartale potwierdzają, że nadzieje wobec niej są w pełni uzasadnione. Trafione kolekcje naszych brandów oraz nowa polityka zatowarowania, która pozwala na większą elastyczność dostaw, przekładają się na znaczący wzrost marży brutto – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

Marża brutto w drugim kwartale 2018 r. osiągnęła poziom prawie 60% i jest o 3 p.p. wyższa niż rok temu. W porównaniu do analogicznego okresu w 2016 r. LPP odnotowało wzrost marży o 10 p.p. Spółce udało się utrzymać koszty sklepów własnych w przeliczeniu na metr kwadratowy na tym samym poziomie co przed rokiem. Z kolei wzrost całkowitych kosztów SG&A/m2 wyniósł 9% w ujęciu rocznym, co spowodowane było dalszym rozwojem e-commerce. Wszystkie te czynniki umożliwiły osiągnięcie 101,4 mln zł zysku netto za pierwsze półrocze 2018 r.

- Dynamika naszych kosztów całkowitych osiągnęła poziom dużo poniżej tempa wzrostu sprzedaży, dzięki czemu za półrocze praktycznie podwoiliśmy zysk w stosunku do pierwszej połowy 2017 roku. Dysponujemy wystarczającymi środkami na kolejne inwestycje. W drugim kwartale 2018 roku zainwestowaliśmy łącznie 138 milionów złotych, z czego 60% to inwestycje w salony sprzedaży. Pozostałe środki przeznaczamy na inwestycje w rozbudowę centrali oraz wsparcie logistyki i e-commerce – dodaje Przemysław Lutkiewicz. Jak potwierdza spółka, jednym z ważniejszych projektów inwestycyjnych – o wartości blisko 400 mln zł – będzie budowa nowego centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.

  • Max 2018-09-07 16:56:11

    Nie szkoda wam czasu na pisanie pozytywnych komentarzy na swój temat? Pod każdym artykułem o LPP to samo, to już się robi nudne.

  • Maslaw 2018-09-07 12:29:47

    Firma jest w dobrym dla siebie momencie. Świetne wyniki, zaplanowane kolejne spore inwestycje, dysponują znaczną ilością gotówki, ubrania sprzedają się dobrze w każdym kraju, więc można zakładać, że każde otwarci salonu, nawet na nowym rynku będzie w perspektywie czasu przynosił zyski.

  • Art 2018-09-05 20:10:02

    Po prostu w końcu wieloletnie inwestycje zaczęły się spłacać. Firma dużo inwestowała, przetrwała trudne początki, wiadomo nowe salony nie od razu przynoszą zyski zwłaszcza na nowych rynkach zagranicznych i teraz mają żniwa, a będzie jeszcze lepiej jak kolejne inwestycje zaczną się spłacać.

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    16,19

  • Śr

    6,65

  • Min

    3,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.