Prezes Gino Rossi: Chcemy skupić się na segmencie obuwia i galanterii

Autor: PAP Biznes 20 lutego 2018 11:48

Gino Rossi zakłada, że dzięki sprzedaży Simple Creative Products ograniczy zadłużenie i uwolni środki do zasilania kapitału obrotowego. Chce się skupić na segmencie obuwia i galanterii skórzanej - poinformował we wtorek prezes Gino Rossi Tomasz Malicki.

W poniedziałek wieczorem spółka poinformowała o otrzymaniu od Monnari Trade wstępnej niewiążącej oferty zakupu spółki odzieżowej Simple Creative Products.
 
- Dzięki sprzedaży odzieżowej "nogi" biznesu ograniczymy zadłużenie i uwolnimy środki potrzebne nam do zasilania kapitału obrotowego niezbędnego do zwiększania sprzedaży i dalszego rozwoju Gino Rossi. Koncentrujemy się na działalności, z której wyrośliśmy jako spółka i w której strategicznie upatrujemy największych szans dalszego wzrostu, tj. na segmencie obuwia i galanterii skórzanej - formuła funkcjonowania Simple w grupie Gino Rossi wyczerpała się w obecnym otoczeniu rynkowym - poinformował w przesłanym do mediów komentarzu prezes Gino Rossi Tomasz Malicki.
 
- Przy tej skali działalności trudno dopatrywać się synergii między tymi dwiema markami – jestem przekonany, że oddzielnie obie firmy będą się dalej rozwijać z korzyścią dla swoich akcjonariuszy. Simple ma silną, rozpoznawalną markę, dobrze dopracowane koncepcyjnie i wzorniczo kolekcje oraz bardzo dobrze rozwinięty eCommerce, który jest bardzo ważnym aktywem firmy, mając na uwadze zbliżający się efekt ograniczenia handlu w niedziele - dodał.
 
Malicki poinformował, że w związku z planowaną sprzedażą Simple CP grupa przeprowadzi rewizję strategii, którą przedstawi po zamknięciu transakcji.
 
- Nie przewidujemy "rewolucji" w dotychczasowych planach rozwoju segmentu obuwniczo-galanteryjnego: strategia będzie zakładała dalszy rozwój i wzrost poprzez koncentrację działań na marce Gino Rossi - powiedział Malicki.
 
Monnari podało w poniedziałek w komunikacie, że warunki złożonej oferty obejmują m.in wartość udziałów Simple określoną w przedziale od 46 mln zł do 50,5 mln zł przy założeniu zerowego poziomu zadłużenia i gotówki, która stanowić będzie podstawę do określenia ostatecznej proponowanej ceny za Simple oraz że ostateczna proponowana cena zostanie ustalona po badaniu due diligence. Monnari oczekuje, że do 23 lutego 2018 r. Gino Rossi udzieli spółce zgody na wyłączność w negocjacjach.
 
Simple Creative Products prowadzi sprzedaż odzieży damskiej. Sieć Simple CP obejmuje około 60 salonów własnych w Polsce. Sprzedaż prowadzona jest także w sklepie internetowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.