PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Primark ze spadkiem sprzedaży LfL

Autor: dlahandlu.pl 12 listopada 2019 11:26

Primark ze spadkiem sprzedaży LfL Fot. Shutterstock.com

Irlandzki dyskont modowy Primark osiągnął wzrost obrotów o 4,2 proc. w ubiegłym roku obrotowym w wyniku budowy dodatkowej powierzchni handlowej. Jednak sprzedaż porównywalna (LfL) spadła o 2 proc.

W minionym roku obrotowym, który zakończył się 14 września, Primark osiągnął wzrost obrotów o 4,2 proc. do 7,79 mld funtów (9 mld euro). Ten wzrost obrotów wynika z dodatkowej powierzchni handlowej: otwarto 14 sklepów netto, co stanowi dodatkowe 83 000 mkw. powierzchni sprzedaży.

Firmie udało się poprawić marżę zysku z 11,3 proc. do 11,7 proc., dzięki czemu zysk operacyjny wyniósł 913 mln funtów (nieco ponad mld euro). W ubiegłym roku zysk wyniósł 843 mln funtów. W Wielkiej Brytanii przychody wzrosły o 2,5 proc., ale nastąpił spadek sprzedaży LfL o 1,0 proc. W Europie kontynentalnej sprzedaż wzrosła o 4,8 proc. dzięki dobrym wynikom we Francji, Hiszpanii i Włoszech, ale sprzedaż w Niemczech znacznie spadła. Powierzchnia handlowa netto w Europie wzrosła o 8 proc.

W przyszłym roku Primark planuje otworzyć 19 nowych sklepów i dalej zwiększać powierzchnię sprzedaży do około 93 000 mkw. Nowe sklepy zostaną otwarte głównie we Francji i Hiszpanii. W nadchodzącym roku sieć przewiduje nieznacznie spadające marże.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,20

  • Śr

    1,01

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7520
Ilość aktualnych ofert: 501740

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.