Producenci tradycyjnych zegarków chcą rywalizować z Apple

Autor: PAP 20 listopada 2018 09:57

TAG Heuer, Swatch i Fossil Group wspólnie z firmą technologiczną Alphabet pracują nad stworzeniem inteligentnych zegarków. Dziennik "Wall Street Journal" zauważył, że ich urządzenia mają konkurować z produktami Apple.

Dziennik donosi, że dzięki współpracy z rywalami Apple'a takimi jak technologiczna spółka Alphabet, TAG Heuer, Swatch i Fossil Group będą produkować tradycyjne zegarki wyposażone w rozwiązania znane z Apple Watch, m.in. możliwość otrzymywania na czasomierz wiadomości tekstowych. Według "WSJ" producenci tradycyjnych urządzeń starają się w ten sposób odpowiedzieć na zmiany zachodzące na rynku od 2015 r., kiedy spółka z Coupertino rozpoczęła sprzedaż pierwszej wersji Apple Watch.

Niektórzy producenci tradycyjnych zegarków podejmują próby produkcji inteligentnych urządzeń. Jak podaje "WSJ", wielu z nich skupia się jednak na hybrydach, które zazwyczaj nie mają dotykowych ekranów, ale są zsynchronizowane ze smartfonami za pośrednictwem aplikacji. Dzięki temu rozwiązaniu są w stanie informować o przychodzących wiadomościach oraz połączniach telefonicznych np. za pomocą wibracji.

TAG Heuer na początku roku zaprezentował zaktualizowaną wersję swojego modelu Connected Modular 41 z funkcjami fitness trackingu, GPS i płatności bezdotykowej. Urządzanie powstało w wyniku współpracy z firmami Intel i Google.

Fossil Group, odpowiadający za jedną trzecią globalnej sprzedaży tego typu urządzeń, w tym roku wprowadził na rynek około 25 nowych zegarków z technologią Google Pay czy monitorowania tętna użytkownika. Szwajcarski producent Hubolt skupia się na limitowanych edycjach sprzętu dla komercyjnych partnerów, a Swatch Group zapowiedział, że w następnym roku chce stworzyć własny system operacyjny dla zegarków i niedługo potem wprowadzić na rynek pierwsze oparte na nim produkty.

"WSJ" podaje, że w 2016 r. sprzedaż inteligentnych zegarków przerosła zainteresowanie tradycyjnymi urządzeniami. Według firmy badającej rynek Euromonitor International w 2017 r. do 7,5 mln egzemplarzy wzrosła sprzedaż zegarków hybrydowych z prawie zerowego poziomu w 2015 r. Zgodnie z przewidywaniami wielkość sprzedaży tradycyjnych i inteligentnych zegarków ma podwoić się do 2020 r.

Szwajcarskie przedsiębiorstwo finansowe UBS przewiduje, że sprzedaż zegarków Apple Watch wzrośnie w następnym roku o 40 proc. do 33 mln egzemplarzy. Według dyrektora ds. badań w International Data Corporation Francisco Jeronimo spółka z Coupertino w czwartym kwartale tego roku spodziewa się 8,8 mln dostaw. Jeronimo dodał również, że producenci tradycyjnych zegarków traktują urządzenia hybrydowe jako wprowadzenie do produkcji w pełni inteligentnych urządzeń. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.