Przychody i wyniki Monnari w III kw. gorsze niż przed rokiem

Autor: dlahandlu.pl 21 listopada 2018 10:03

Przychody i wyniki Monnari w III kw. gorsze niż przed rokiem Fot. za Facebook/Monnari

Sprzedaż grupy Monnari za trzeci kwartał 2018 r. spadła o 6,1 proc. licząc rok do roku, wzrosły natomiast, o 8,9 proc. koszty sprzedaży oraz koszty ogólne zarządu. Grupa wykazała także stratę na poziomie operacyjnym, w wysokości 1,3 mln zł, wobec 913 tys. zł zysku osiągniętego rok wcześniej. Spółka ocenia, że jest to wynik przyjętej strategii zakładającej efektywną sprzedaż zapasów oraz maksymalizację marży brutto na sprzedaży. Na wyniki miały także wpływ: zakaz handlu w niedziele i ciepłe lato.

Spółka podała, że obroty sklepu internetowego zwiększyły się o 98,9 proc.

- W III kwartale 2018 r. grupa kapitałowa Monnari Trade SA odnotowała słabsze wyniki sprzedażowe niż w poprzednich okresach, co wynikało z przyjętej strategii zakładającej efektywną sprzedaż zapasów oraz maksymalizację marży brutto na sprzedaży. Oba cele udało się zrealizować mimo, że przychody w omawianym okresie spadły o 6,1%, osiągając poziom 50 895 tys. zł vs. 54 194 tys. zł w analogicznym okresie 2017 r. – poinformowała spółka w raporcie za trzeci kwartał.

- W III kwartale b.r. grupa Monnari ostrożnie stosowała różne formy obniżki cen towarów, co pozytywnie wpłynęło na wygenerowaną marżę brutto na sprzedaży, która wzrosła do 56,1 % z 52,8 % w okresie porównywalnym - dodano.

Spółka pozytywnie ocenia także zmiany w sieci salonów. Z uwagi na wygaśnięcie umów zostały zamknięte 2 salony, otwarto również 2 salony, a 2 salony zostały powiększone. Powierzchnia handlowa na koniec III kwartału 2018 r. wzrosła o 4,5 %, do 34,1 tys. m2. z 32,6 tys. m2 w III kwartale 2017 r. Na dzień 30 września 2018 grupa Monnari posiadała 162 salony, tyle samo co w okresie porównywalnym.

Na poziomie netto w III kwartale 2018 r. Monnari miało stratę w wysokości 1,75 mln zł (zysk netto w III kwartale 2017 r. wyniósł 653 tys. zł).

- Słabsza sprzedaż oraz wzrost kosztów sprzedaży i kosztów ogólnych zarządu (m.in. wynagrodzeń, kosztów usług prawnych, koszt funkcjonowania sklepu internetowego) spowodowały wygenerowanie straty operacyjnej na poziomie 1 321 tys. zł, w porównaniu do zysku na poziomie 913 tys. zł w ub. roku, oraz straty netto w wysokości 1 747 tys. zł vs. zysku netto w III kwartale ub. roku na poziomie 653 tys. zł – napisano w raporcie.

Według spółki, wyniki III kwartału b.r. wynikały głównie z mniej intensywnej wyprzedaży kolekcji letniej w lipcu i sierpniu b.r. (pomimo spadku przychodów wygenerowany został w tych miesiącach wyższy niż rok wcześniej zysk brutto na sprzedaży), spadku odwiedzalności salonów, wynikającego we wrześniu z pięknej letniej aury, a w całym III kwartale b.r. - z 8 niepracujących niedziel, spadku efektywności sprzedaży związanej z możliwością zaspokojenia potrzeb klienta podczas wizyty w sklepie (wysokie temperatury nie skłaniały do zakupu cieplejszej odzieży, a konsekwencją wyboru rzeczy z lżejszej oferty był spadek wartości średniej zakupionej sztuki towaru oraz spadek wartości paragonu), intensywnego wzrostu sprzedaży w kanale internetowym oraz spadku sprzedaży hurtowej.

Po trzech kwartałach 2018 r. grupa Monnari osiągnęła 160,4 mln zł przychodów, 5,3 mln zł zysku operacyjnego oraz 3,4 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie 2017 r. przychody grupy wyniosły 169,7 mln zł, zysk operacyjny 6,2 mln zł, a zysk netto 4,5 mln zł.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,94

  • Min

    4,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.