Redan liczy na poprawę wyników Top Secret i TXM

Autor: PAP Biznes 25 września 2018 14:43

Grupa Redan zakłada w tym roku poprawę wyników rdr w modowej sieci Top Secret oraz w w dyskontowej sieci TXM. Spółka widzi też negatywny wpływ ograniczenia handlu w niedziele -poinformował na konferencji prasowej Bogusz Kruszyński, prezes Redanu.

- Wydaje się, że Top Secret jest na dobrej drodze. Mamy zmiany procesowe, które przekładają się na poprawę wyników. Wrzesień nie jest najłatwiejszy. Jestem jednak przekonany, że w tym roku będziemy mieć lepsze wyniki rdr - powiedział Kruszyński. W I półroczu 2018 roku sprzedaż sieci Top Secret spadła o 3,2 proc. rdr do 111,4 mln zł. Sieć wypracowała 2,5 mln zł zysku operacyjnego wobec 0,4 mln zł zysku rok wcześniej.

Jak podał Redan, poprawa wyników Top Secret jest efektem m.in. zwiększania sprzedaży wysoko marżowych artykułów z nowej kolekcji, optymalizacji zaopatrzenia sklepów oraz skuteczniejszego zarządzania przecenami.

Przeczytaj także:

Kruszyński ocenił, że I półrocze nie było łatwe. - Nie było wiosny. Po zimie od razu przyszło lato. Z punktu widzenia planowania kolekcji, budowania oferty, to nie był idealny okres - powiedział.

Redan widzi też negatywny wpływ ograniczenia handlu w niedziele. – Wprowadzenie ograniczenia handlu w niedziele nie jest korzystne. Widzimy wyraźnie negatywne tendencje nie tylko w same niedziele. W mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma większych galerii, widać osłabienie sprzedaży w soboty - powiedział Kruszyński.

Wyjaśnił, że klienci z mniejszych miejscowości wybierają się w soboty, poprzedzające niehandlowe niedziele, do galerii handlowych w większych miastach, co ma negatywny wpływ na sprzedaż w sklepach Top Secret położonych w mniejszych miejscowościach.

Prezes Redanu ocenia, że poprawić powinny się także wyniki dyskontowej sieci TXM.

W I półroczu 2018 r. przychody TXM wyniosły 166,2 mln zł, bez zmian rdr. Strata na działalności operacyjnej wyniosła 13,1 mln zł wobec 16,4 mln zł straty rok wcześniej.

Redan liczy, że dzięki wzmocnieniu kapitałowemu segment dyskontowy poprawi ofertę asortymentową, co przełoży się na istotny wzrost sprzedaży i poprawę wyników.

- Dwa kluczowe obszary wymagające poprawy to zapewnienie atrakcyjnego towaru i poprawa zaopatrzenia sklepów oraz odbudowa zaufania klientów. Wydaje się, że mamy narzędzia, by to zrobić. Mamy wszystkie elementy, których potrzebujemy, by wyraźnie odwrócić tendencje i poprawić wyniki. Wszystko zależy od nas, a rynek nam sprzyja. (...) Biznes dyskontowy jest nadal atrakcyjny, nie ma powodu, by miało nam się nie udać - powiedział Bogusz Kruszyński.

Grupa Redan miała w I półroczu 2018 r. 277,6 mln zł sprzedaży, co oznacza spadek o 1,4 proc. rdr. Marża handlowa wzrosła o 5,4 proc. rdr do 126,1 mln zł. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wyniosły 138,1 mln zł, porównywalnie rdr. Redan zanotował stratę na działalności operacyjnej w wysokości 11,1 mln zł wobec 16,2 mln zł straty w I połowie 2017 r. Strata netto wyniosła 14,1 mln zł wobec 16 mln zł straty przed rokiem.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    4,07

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.