Redan zmniejsza stratę

Autor: dlahandlu.pl 25 września 2018 10:21

Redan zmniejsza stratę Fot. materiały prasowe

W I półroczu br. Grupa Kapitałowa Redan osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 277,56 mln zł, czyli o 1,4 proc. niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (281,6 mln zł). W tym okresie nastąpił również spadek przychodów z tytułu usług o 15 proc., czyli o 0,8 mln zł, głównie w segmencie dyskontowym.

W pierwszym półroczu 2018 r. Grupa Redan poniosła stratę na sprzedaży w wysokości -12,0 mln zł, co oznacza poprawę wyniku w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o 6,1 mln zł. Jest to efektem lepszych wyników w obu segmentach – zmniejszenia straty w części dyskontowej (o 4,4 mln zł) oraz wzrostu zysku części modowej (Top Secret, Troll, DryWash - o +1,8 mln zł).

Strata netto wyniosła 14,1 mln zł wobec blisko 16 mln zł w I półroczu 2017 roku.

W roku 2018 wartość sprzedaży rynku dyskontowego pozostała na niezmienionym poziomie. W części modowej został zanotowany przyrost sprzedaży realizowanej na rynku krajowym o ok. 1%, przy spadku powierzchni o 2% rdr. (ograniczenie sieci outletowej i Troll przy wzroście sieci sklepów Top Secret).

Jednocześnie nastąpiło znaczne zmniejszenie sprzedaży na rynkach zagranicznych o -29% rdr częściowo wynikające z niekorzystnych zmian kursów UAH i RUB wobec złotego.

W pierwszym półroczu 2018 r. sprzedaż zagraniczna zmniejszyła się o prawie 10% rdr. Zmiana wynika z jednej strony ze wzrostu sprzedaży zagranicznej sieci TXM (łącznie o + 6% rdr), zaś z drugiej – ze spadku sprzedaży zagranicznej w segmencie modowym (o 29%) przede wszystkim na rynku rosyjskim i ukraińskim. Utrzymanie poziomu sprzedaży w Polsce jest konsekwencją spadku obrotów w sieci TXM (-1,2 mln zł, tj. o -1% rdr), skompensowanym wzrostem w segmencie modowym (+1% rdr).

Na koniec czerwca 2018 r. powierzchnia sieci sklepów wynosiła ogółem: ok. 104,7 tys. mkw. (392 sklepów własnych) na rynku dyskontowym krajowym i zagranicznym, co oznacza 2% przyrost w stosunku do końca analogicznego okresu roku 2017 r.; ok. 36,1 tys. mkw. (250 sklepów – w tym 35 własne i 215 franczyzowe) na krajowym i zagranicznym rynku modowym, co oznacza spadek powierzchni o 7% w stosunku końca analogicznego okresu roku 2017 r.; powierzchnia głównego kanału dystrybucji – sklepów Top Secret w Polsce wzrosła w tym okresie o 5% rdr.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,92

  • Śr

    5,27

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.