Rossmann traci przez niehandlowe niedziele

Autor: Rzeczpospolita/dlahandlu.pl 6 kwietnia 2019 12:00

Rossmann traci przez niehandlowe niedziele Fot. materiały prasowe

- 2018 r. był dla firmy udanym rokiem, obroty sięgnęły ponad 10 mld zł. Jednak bez wątpienia zakaz handlu w niedziele miał na te obroty negatywny wpływ. Udało się nam co prawda zrekompensować 70 proc. utraconych, niedzielnych obrotów w pozostałe dni tygodnia, ale 30 proc. z nich nie odzyskaliśmy. To dla nas wymierna strata – mówi „Rzeczpospolitej” Marek Maruszak, prezes Rossmann.

Przypomnijmy: Ubiegły rok firma zakończyła z liczbą 1301 placówek i obrotami na poziomie 9,7 mld zł (w 2017 r. było to 9,07 mld zł). Dla porównania Hebe miało w ubiegłym roku 200 sklepów i obroty w wysokości 207 mln euro (ok. 885 mln zł).

Na koniec 2017 roku Rossmann miał w Polsce 1232 sklepy, rok wcześniej było ich 1169, a w 2015 roku - 1103. Na koniec 2000 roku niemiecka sieć drogerii miała w naszym kraju 61 sklepów, a w 2010 już 516.

Codziennie w sklepach Rossmann zakupy robi 770 tys. Polaków. Brand oferuje 21 tys. produktów. Rossmann ma również 27 marek własnych. Firma wprowadza 7 tys. nowości rocznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,90

  • Śr

    9,50

  • Min

    5,59

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6785
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.