Sieci stacji paliw chcą wykorzystać szanse jaką daje zakaz handlu w niedziele

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 14 lutego 2018 12:25

Nie tylko PKN Orlen, ale też inne sieci stacji paliw chcą skorzystać na ograniczeniu handlu w niedziele. Circle K Polska na swoich stacjach będzie oferować świeżo wypiekane pieczywo i ciastka, BP rozważy czy rozwinąć projekt z siecią Piotr i Paweł. Z kolei producenci liczą na wejście w nowy kanał dystrybucji – informuje Dziennik Gazeta Prawna.

Do zakazu handlu w niedziele od pewnego czasu przygotowuje się PKN Orlen. Firma poszerzyła w statucie skalę działalności o hurtową sprzedaż takich produktów. W ostatnich dniach zapowiedział intensyfikację współpracy z krajowymi dostawcami produktów spożywczych.

Przeczytaj o planach PKN Orlen

Michał Ciszek, prezes Circle K Polska (dawniej Statoil), nie ma wątpliwości, że zapisy ustawy w obecnym kształcie będą miały przełożenie na rynek. - Analizujemy różne scenariusze, ale jednocześnie staramy się zachować bardzo pragmatyczne podejście – mówi w rozmowie z „DGP”. Zdaniem prezesa duży potencjał drzemie w segmencie pieczywa i świeżych wypieków. Dlatego Circle K wprowadza na swoje stacje Great Bakery i będzie oferować świeżo wypiekane pieczywo i ciastka. Do kwietnia 2018 r. będą dostępne na ponad 90 stacjach.

Na nowych przepisach zamierza też skorzystać BP. Nie bez powodu koncern wszedł we współpracę z siecią sklepów Piotr i Paweł, już na etapie przymiarek do zmian w handlu. – Niedługo podsumujemy pilotaż na trzech stacjach i zadecydujemy, czy ulegnie rozszerzeniu na wszystkie placówki, czy tylko na wybrane. Obecnie mogę jedynie powiedzieć, że został dobrze przyjęty przez klientów – mówi DGP Dorota Adamska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i zewnętrznej firmy BP Europa Oddział w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8846

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane