Spadła sprzedaż biletów do kin. To efekt niedzieli bez handlu?

Autor: Rzeczpospolita 12 kwietnia 2018 14:54

Spadła sprzedaż biletów do kin. To efekt niedzieli bez handlu? Fot. Shutterstock.com

Pierwszy kwartał, najważniejszy dla kin, tym razem przyniósł branży wyniki nieco słabsze niż rok temu. Kina w Polsce sprzedały w tym czasie 17,1 mln biletów, o ok. 0,5 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Boxoffice.pl, do których dostęp uzyskała „Rzeczpospolita".

Nieco niższe niż przed rokiem są także wpływy ze sprzedaży biletów. Według tego samego źródła kasy kin odnotowały w I kwartale ok. 323,5 mln zł wpływów, co oznacza spadek o 0,8 proc. rok do roku. Dla porównania, w całym 2017 roku kina zanotowały wzrost widowni o prawie 9 proc. Sprzedaż wyniosła 56,6 mln biletów.

Powody stabilizacji nie są jednoznaczne, tym bardziej że od końca marca 2017 roku w Polsce przybyło kin wielosalowych. Przedstawiciele branży wskazują, że choć liczba tygodni objętych szacunkami jest taka sama jak w 2017 roku (13), to ostatni objął w tym roku Wielkanoc. Nie jest przy tym wykluczone, że na rezultaty kin wpływ miał jednak zakaz handlu w niedzielę. 

 więcej w Rzeczpospolitej

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • gosc 2018-04-12 17:42:47

    Wizyty w kinie raczej są planowane a nie idzie się z marszu. Wg mnie wolne niedziele mogą sprzyjać większej widowni.

    A na to, że w kinach mniej ludzi może wpływać choćby repertuar czy lepsza pogoda za oknem ;)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,92

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.