Spółka j.v. firm Neinver i TH Real Estate kupiła Factory Ursus od funduszu IRUS

Autor: dlahandlu.pl 4 grudnia 2017 11:04

Neptun – spółka joint venture firm Neinver i TH Real Estate, działająca w imieniu TIAA - sfinalizowała zakup warszawskiego centrum outlet Factory Ursus za 79,7 mln euro. Daje to początkową stopę dochodu netto na poziomie 6,33 proc.

Factory Ursus zostało kupione od IRUS European Retail Property Fund. Na powierzchni handlowej, liczącej 19 593 m2, centrum gromadzi 103 salony outletowe, takich marek, jak:  Nike, Adidas, Reebok, Tommy Hilfiger, United Colors of Benetton i Calvin Klein. Factory Ursus jest oddalone 10 km od ścisłego centrum Warszawy. To odległość niespełna 30 minut jazdy samochodem  dla 2,1 miliona osób.

Przejęcie Factory Ursus zwiększa obecność spółki Neptun na polskim rynku outletowym, umożliwiając jej czerpanie korzyści z synergii, związanej z posiadaniem w kraju innych centrów o tym samym profilu - w Krakowie, Poznaniu i drugiego w Warszawie -  outletu Factory Annopol. W ramach transakcji, spółka Neptun kupiła także przylegające grunty, aby zapewnić sobie możliwość potencjalnego, przyszłego rozwoju działalności handlowej w tym miejscu.

- Dodanie tak strategicznego obiektu do portfolio JV jest dla nas dużym sukcesem, wieńczącym mijający rok. Przejęcie przez spółkę Neptun piątego obiektu w Polsce rozszerza jej portfolio i umacnia solidny, pomyślny wzrost. Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie na polskim rynku, jesteśmy przekonani, że centrum ma jeszcze wiele do zaoferowania pod względem rentowności i zapewnionych zwrotów – mówi Carlos González, managing director w Neinver.

- Po wielu udanych transakcjach w drugiej połowie 2016 roku, Factory Ursus jest ostatnim obiektem nabytym od byłego funduszu IRUS. To ważny krok powiększający portfolio spółki joint venture z firmą Neinver. Mocno wierzymy w rynek centrów outlet, biorąc pod uwagę jego zdolność do ciągłego przewyższania innych obszarów detalicznych pod względem wyników, a także corocznego wzrostu. W szczególności centrum Factory Ursus łączy cechy mocnej lokalizacji handlowej, doskonałych osiągnięć, wiodącego na rynku menedżera z dużym obszarem oddziaływania. Obiekt ten uzupełnia ofertę Factory Annopol, zlokalizowanego w północnej części Warszawy, będącego już w posiadaniu JV. Posiadanie wspomnianych dwóch warszawskich centrów, a także obiektów w Krakowie i Poznaniu, tworzy prawdziwą synergię marki naszego polskiego portfolio, którą w przyszłości będziemy starali się rozbudowywać – dodaje Charlotte Ashworth, fund manager, Neptune TH Real Estate.

Spółka Neptun powstała w 2014 roku w celu pozyskiwania do swojego portfolio najlepszych, europejskich centrów outlet. Tworzą ją firmy: TH Real Estate - jeden z największych zarządców inwestycji na rynku nieruchomości na świecie oraz Neinver – wiodący europejski deweloper, specjalizujący się w inwestycjach na rynku nieruchomości, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. Neinver jest drugim największym w Europie operatorem centrów outlet, a także liderem tego sektora w Hiszpanii i Polsce.  

Portfolio spółki Neptun składa się obecnie z 13 obiektów (304 500 m2 powierzchni handlowej), z których pięć znajduje się w Polsce, kolejne pięć w Hiszpanii, dwa we Włoszech i jeden we Francji. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane