Sprzedawcy telefonów i smartfonów stawiają na interaktywne doświadczenia

Autor: dlahandlu.pl 21 stycznia 2019 10:13

Przychody w europejskim sektorze telefonii komórkowej w 2018 r. wyniosły aż 74,1 mld euro.  Oczekuje się, że w okresie od 2018 r. do 2021 r. rynek będzie rosnąć o 1,7 proc. rocznie, ponieważ coraz więcej Europejczyków inwestuje w smartfony wyposażone w najnowszą technologię. Przychody wygenerowane na osobę oszacowano w 2018 r. na 141 euro, tak więc na tle europejskiego handlu detalicznego jest to kategoria produktów drogich w której klient zostaje związany długoterminowo ze sprzedawcą od którego kupił telefon - wskazuje Shoppertrak.

Dla sklepów największym wyzwaniem jest początkowe przyciągnięcie uwagi i osiągnięcie konwersji pozwalające zabezpieczyć lukratywną, długoterminową relację z klientem. Dlaczego z punktu widzenia wielu potencjalnych nabywców telefonów komórkowych sklep tradycyjny jest atrakcyjniejszy od internetowego?

Podczas gdy wielu Europejczyków decyduje się na analizę ofert i zakup telefonu przez internet, olbrzymim atutem sklepów fizycznych jest to, że mogą zapewnić obsługę i pomoc klientom zdezorientowanym złożonością telefonów i mnogością dostępnych ofert.

Marki takie jak O2, SFR, Vodafone, EE i Carphone Warehouse doprowadziły do perfekcji sztukę oferowania klientom umawianych wcześniej spotkań z ekspertami w dziedzinie smartfonów, a także pozwalają skorzystać z ich wiedzy podczas spontanicznej wizyty. Poświęcając czas na zapoznanie się z konfiguracją i stosowaniem najnowszego sprzętu, aplikacji, aparatów fotograficznych i pamięci masowej w chmurze, konsumenci w pełni angażują się we współpracę z wybranym przez siebie sprzedawcą, co może naprawdę zwiększyć lojalność i owocować powtórnymi wizytami.

Nowe interaktywne koncepcje sklepów, w europejskim sektorze sprzedaży telefonów, przyciągają nie tylko dojrzałych klientów, ale także millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z. Sklepy firmy Apple od Paryża po Düsseldorf niczym magnes przyciągają klientów pasjonujących się technologią , a koncepcja punktów doradztwa i wsparcia – tzw. Genius Bar, stała się nieodłączną częścią kultury detalicznej Apple. Tymi działaniami Apple ustawia wysoko poprzeczkę w walce o poziom zaangażowania klientów w tym sektorze.

W ostatnich latach firma O2 będąca operatorem telefonii i sprzedawcą detalicznym wyposażenia wprowadziła nowe powierzchnie handlowe – m.in. w Wielkiej Brytanii – które mają na celu odejście od tradycyjnego sklepu z telefonami i przejście do bardziej interaktywnych doświadczeń, szkolenia i zaangażowania społeczności.

Sklep O2 w Manchesterze ma powierzchnię trzech zwykłych placówek tej firmy, na której umieszczono między innymi strefy relaksu i miejsca do wypróbowania nowych technologii. Klimat koncepcyjnego sklepu O2 zakłada: „relaks, elastyczność i kontakt towarzyski” co stanowi znaczne odejście od tradycyjnych sklepów z telefonami komórkowymi. Cele komercyjne projektu to wydłużenie czasu przebywania w sklepie, prowadzące do lepszej konwersji i trwałej lojalności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,99

  • Śr

    16,52

  • Min

    11,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7764
Ilość aktualnych ofert: 481346

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.