Sprzedaż Mango rośnie

Property News 13 sierpnia 2019 15:05

Mango/MNG Holding zamknął rok 2018 ze wzrostem sprzedaży wynoszącym 40 milionów euro, osiągając łączny zysk w wysokości 2233 milionów euro. To wzrost o 1,8 proc. w porównaniu do 2017 roku. Zwiększenie obrotów w połączeniu z mniejszym wpływem z wyprzedaży i promocji pozwolił firmie na skok marży brutto o dwa i pół punktu – do 58,5 proc. Daje to wzrost w wysokości 78 milionów euro. Wartość EBITDA wyniosła 135 milionów euro, czyli o 17 proc. więcej niż w poprzednim roku. Firma odnotowała również wzrost zysku brutto o 36 proc., a po zaksięgowaniu podatków, wynik netto był ujemny i wyniósł minus 35 mln euro.

– W 2018 roku, w skomplikowanym otoczeniu i przy pełnej transformacji branży modowej, klienci docenili nasze kolekcje i udało nam się zwiększyć sprzedaż, co nie miało miejsca w latach poprzednich. Dzięki temu osiągnęliśmy zrównoważony wynik operacyjny, a nasza wartość EBITDA wzrosła, co z kolei pozwoli nam wypełnić nasz plan strategiczny, a także kontynuować redukcję zadłużenia i kosztów finansowych – mówi Toni Ruiz, dyrektor generalny Mango.

W ciągu ostatnich dwóch lat firma zmniejszyło o połowę zadłużenie finansowe netto z 617 milionów euro do 315 milionów. Zeszłoroczna redukcja wyniosła 100 milionów euro. Ponadto w grudniu 2018 roku, firma podpisała umowę refinansowania o ważności do 2023 roku, która oferuje znacznie wygodniejsze warunki spłaty.

 Linie biznesowe Man, Kids i Violeta odpowiadały za 18% sprzedaży. – Tendencja wzrostu sprzedaży Mango utrzymała się w pierwszej połowie 2019 roku, przy jednoczesnym wzroście o ponad 50 mln w porównaniu z analogicznym okresem z 2018 roku. Są to bez wątpienia doskonałe wieści – mówi Toni Ruiz.

Sprzedaż online wzrosła szybciej niż oczekiwano, osiągając przyrost 20 proc.

To właśnie w sprzedaży online Mango odnotowało najszybszy wzrost, przekraczając nawet swoje własne prognozy. W 2018 roku sprzedaż wzrosła bowiem o 31%, osiągając wartość 445 mln euro, co stanowiło 20% całkowitego obrotu. Mango miało w planach osiągnąć tę wartość do końca 2020 roku, a obecnie, po zrewidowaniu swoich celów finansowych, planuje wygenerować 25% w 2019 roku i 30% w 2020.

MANGO działa w 110 krajach i prowadzi sprzedaż online w ponad 80 z nich. Po otwarciu sklepu internetowego na Ukrainie, marka pracuje nad wejściem na nowe rynki zgodnie ze swoją strategią „omnichannel”, tym samym chcąc zapewnić sobie obecność we wszystkich krajach, w których ma już sklepy fizyczne.

Aby sprostać wymaganiom sprzedaży internetowej, grupa dysponuje ośmioma hurtowniami logistycznymi na całym świecie. We wrześniu grono to powiększy się do dziewięciu wraz z otwarciem nowej placówki logistycznej w Meksyku.

Łączna liczba sklepów wyniosła 2233, czyli o siedem mniej niż w roku poprzednim. Podobną ewolucję szacuje się na rok 2019.

W pierwszej połowie 2019 roku MANGO ogłosiło także współprace z partnerami biznesowymi na rynku chińskim (Hangzhou Jingzhe Clothing), kanadyjskim (Hudson's Bay) oraz w Stanach Zjednoczonych (Macy's), które przewidują zarówno sprzedaż online za pośrednictwem swoich portali, jak i otwarcie fizycznych punktów sprzedaży w tych krajach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,70

  • Śr

    0,31

  • Min

    0,16

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8018
Ilość aktualnych ofert: 481680

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.