Sprzedaż Wittchen po trzech kwartałach wyższa rdr o 12 proc.

Autor: dlahandlu.pl 3 października 2019 09:49

Sprzedaż Wittchen po trzech kwartałach wyższa rdr o 12 proc. Fot. materiały prasowe

W III kwartale tego roku grupa Wittchen osiągnęła 74 mln zł przychodów, co oznacza wzrost rok do roku o 5 proc. W okresie trzech pierwszych kwartałów przychody grupy wyniosły 180,9 mln zł i były wyższe niż rok wcześniej o 12 proc.

W trzecim kwartale roku 2018 Wittchen miał 70,5 mln zł przychodów, a po trzech kwartałach 2018 r, było to 162,1 mln zł.

W tym roku spółka zanotowała spory spadek przychodów w segmencie B2B, zarówno licząc sam trzeci kwartał, jak i dziewięć miesięcy tego roku. W okresie lipiec-wrzesień 2019 r. przychody w segmencie B2B wyniosły 7,2 mln zł, wobec 14,8 mln zł rok wcześniej. Oznacza to spadek o 52 proc. Natomiast w okresie styczeń-wrzesień przychody w tym segmencie wyniosły 19 mln zł wobec 25,4 mln zł rok wcześniej. Oznacza to, że spadły one o 25 proc.

- Spółka zwraca uwagę, że w segmencie B2B przychody w roku bieżącym, w związku z innymi terminami dostaw, charakteryzują się odmiennym rozkładem w ujęciu kwartalnym niż w roku ubiegłym. Spadek sprzedaży w tym segmencie w III kwartale 2019 roku w porównaniu do III kwartału 2018 roku wynika z faktu, iż w roku 2018 część przychodów z tytułu realizacji umowy, o której Spółka informowała w raporcie bieżącym nr 24/2018 z dnia 6 kwietnia 2018 r. została rozpoznana w III kwartale, podczas gdy w 2019 roku przychody z tytułu realizacji analogicznej umowy, o której spółka informowała w raporcie bieżącym nr 11/2019 z dnia 17 kwietnia 2019, zostaną rozpoznane w IV kwartale bieżącego roku – informuje zarząd Wittchen S.A.

Chodzi tu o umowę z siecią Lidl. Łączna szacunkowa wartość świadczeń w ramach tej umowy w 2019 roku wynosi ok. 15,75 mln zł netto + VAT. Przypomnijmy, wartość analogicznej umowy, dotyczącej dostawy produktów marki Wittchen do Lidla w roku 2018 wynosiła 13,5 mln zł netto + VAT.

Tegoroczny dotychczasowy spadek przychodów Wittchen w segmencie B2B został zrekompensowany przez wzrost w segmencie detalicznym. W samym trzecim kwartale przychody w tym segmencie wyniosły 66,6 mln zł i były wyższe rok do roku o 20 proc. Natomiast w okresie styczeń-wrzesień przychody w segmencie detalicznym 160,9 mln zł i były wyższe o 18 proc.

Segment detaliczny obejmuje sprzedaż salonów detalicznych, sprzedaż internetową oraz pozostałą sprzedaż detaliczną. Segment B2B obejmuje sprzedaż krajową oraz sprzedaż eksportową do firm i klientów korporacyjnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    4,97

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7889
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.