Sprzedaż Wittchen w lutym wzrosła o 27 proc.

Autor: dlahandlu.pl 4 marca 2019 19:07

Zarząd Wittchen S.A. informuje, iż wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży za luty 2019 wyniosła 15,6 mln zł (wzrost o 27 proc. rdr), a w  okresie styczeń – luty br. 31 mln zł (wzrost o 17 proc. rdr).

W segmencie detalicznym przychody za luty wyniosły 13,4 mln zł i były wyższe rdr o 28 proc., a za dwa miesiące br. 27,4 (wzrost o 18 proc.).

Segment B2B osiągnął w lutym przychody w wysokości 2,1 mln zł (wzrost o 25 proc. rdr), a w okresie styczeń-luty wygenerował 3,4 mln zł (wzrost o 12 proc. rdr).

Przeczytaj także:

Segment pozostałe odnotował w lutym 100 tys. zł przychodów oraz 200 tys. pod dwóch miesiącach br.

W 2018 roku przychody ze sprzedaży grupy wyniosły 245 mln zł, co stanowi zwiększenie o 14 proc. w porównaniu do roku poprzedniego a wynika ze wzrostu w kanale detalicznym, który wyniósł 18 proc. Wzrost przychodów detalicznych jest rezultatem zwiększenia powierzchni handlowej oraz wzrostu sprzedaży omnichannel realizowanego w kanale e-commerce w kraju i zagranicą - czytamy w raporcie.\

Przeczytaj także:

Spółka podkreśla, że cały czas rozwija sprzedaż zagraniczną i w ubiegłym roku wzrosła ona o niemal połowę (49 proc.), nadal jednak stanowi niewielką część przychodów grupy (6,8 proc.). W 2018 roku spoza Polski do kasy firmy wpłynęło 16,3 mln zł.

Wittchen może pochwalić się ponad 40 proc. wzrostem zysków rok do roku (31 mln zł wobec 21,8 mln zł rok wcześniej). Sama spółka tłumaczy tak duży wzrost brakiem zdarzeń jednorazowych. Przypomina, że zysk za 2017 rok był obciążony niekorzystną decyzją podatkową, która zmniejszyła wówczas wynik netto o 3,4 mln zł.

Drugim powodem była korzystna – z punktu widzenia spółki – sytuacja na rynku walutowym. W ubiegłym roku Wittchen zyskał 1,4 mln zł dodatkowych przychodów finansowych z tytułu różnic kursowych, wyceny i realizacji kontraktów terminowych na zakup waluty, podczas gdy w 2017 roku, z tych samych tytułów Grupa rozpoznała w efekcie spadku kursu dolara około 3,3 mln zł kosztów finansowych.

Spółka podkreśla, że w 2018 roku zrealizowana marża brutto na sprzedaży wzrosła o 2,2 pkt. proc., co stanowi wzrost do poziomu 58,1 proc. w porównaniu z poziomem 55,9 proc. w roku 2017.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,27

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6483
Ilość aktualnych ofert: 277850

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.