TXM: Czujemy niedosyt, ale mamy konkretne pomysły na poprawę naszej sytuacji (wywiad)

Autor: dlahandlu.pl 18 grudnia 2018 12:23

TXM: Czujemy niedosyt, ale mamy konkretne pomysły na poprawę naszej sytuacji (wywiad)

Ostatnie 12 miesięcy to niełatwy czas dla spółki TXM. Jak firma widzi swoją przyszłość, jakie podjęto działania naprawcze i co jest największym atutem sieci odzieżowych dyskontów - na te pytania odpowiada Bogusz Kruszyński, p.o. prezesa TXM S.A.

Jak TXM ocenia mijający rok?

Bogusz Kruszyński – p.o. prezesa TXM S.A: Był to trudny, pełen wyzwań okres dla naszej sieci. Choć większość założeń udało się wypracować – tych głównych w kontekście trwałej poprawy wyników TXM, czyli wzrostu sprzedaży oraz wejść do naszych sklepów, niestety nie zrealizowaliśmy. Czujemy więc niedosyt, jednak mamy konkretne pomysły na poprawę sytuacji Grupy.

Co już udało się zrobić, a z czym trzeba się będzie jeszcze zmierzyć?

Jesteśmy bardzo zadowoleni z optymalizacji kosztów, jakiej dokonaliśmy w tym roku zarówno na poziomie sieci, jak i centrali. Jeśli chodzi o asortyment - po problemach na przełomie II i III kwartału, obecnie czujemy, że oferujemy naszym klientom atrakcyjne produkty. Oczywiście nadal rozwijamy wiodące kategorie. W ciągu tego roku udało nam się także poprawić marżę handlową, która stopniowo zmierza do docelowego poziomu. Ponadto dzięki dokapitalizowaniu spółki w sierpniu, poprawiliśmy nasze moce zakupowe i spłaciliśmy część zobowiązań wobec naszych dostawców.

Pomimo sukcesów w obszarze marży i kosztów, nie potrafiliśmy zmienić tendencji na poziomie sprzedaży. Brak jej wzrostu - niezależnie od przyczyn - powoduje, że musimy zmienić nastawienie i dostosować strategię działania do obecnego poziomu sprzedaży na mkw.

Jakie są plany i strategia dla spółki na przyszły rok, czy nierentowne placówki będą nadal zamykane?

Staramy się konsekwentnie dążyć do osiągnięcia trwałej rentowności naszej sieci. W związku z brakiem odwrócenia tendencji i dalszym spadkiem sprzedaży postanowiliśmy pogłębić restrukturyzację Grupy, co ogłosiliśmy przy okazji publikacji wyników za III kwartał 2018. Jednym z elementów naszej strategii działania jest właśnie zamykanie nierentownych i nierokujących sklepów. Obecnie prowadzimy rozmowy w tej sprawie z ok. 20 lokalizacjami. Spodziewamy się pierwszych zamknięć w styczniu 2019 r.

Ponadto nasze plany na kolejny rok obejmują poprawę rotacji towarów i sprawności operacyjnej sklepów. Nadal będziemy się starać pogłębiać redukcję kosztów. Liczymy, że modyfikacja dotychczasowej strategii działania zapewni stabilność finansową Grupy także bez wzrostu sprzedaży z mkw.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6562
Ilość aktualnych ofert: 268012

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.