TXM: Negatywny trend w wynikach spółki został odwrócony

Autor: dlahandlu.pl 17 maja 2018 14:16

W marcu i kwietniu TXM poprawiał wyniki sprzedażowe o 6% w porównaniu do analogicznych okresów ubiegłego roku. Odbyło się to przy rosnącej marży handlowej oraz spadających kosztach. - Konsekwentnie wdrażamy nowa strategię – mówi Marcin Gregorowicz, prezes TXM. - W krótkim okresie udało nam się powstrzymać i odwrócić negatywne trendy zarówno w obszarze sprzedaży, uzyskiwanej marży, jak i ponoszonych kosztów. To dowód na to, że wypracowana przez nas strategia i podjęte w jej ramach działania są słuszne – dodaje.

TXM, największa polska sieć dyskontów odzieżowych, opublikował wyniki za I kwartał 2018 r. Zarządowi Spółki w okresie pierwszych trzech miesięcy tego roku udało się powstrzymać spadki sprzedaży, podwyższyć marżę handlową oraz zdyscyplinować obszar kosztów. 

- Słuszny kierunek zmian w ofercie asortymentowej potwierdził kwiecień. W ubiegłym miesiącu po raz pierwszy dostępna była w pełni nowa, niewyprzedażowa oferta, która została bardzo dobrze przyjęta przez naszych Klientów – mówi Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM. - Musimy jednak pamiętać, iż zmiany w ofercie asortymentowej wymagają czasu, dlatego tym bardziej cieszą nas rezultaty osiągnięte w tak krótkim czasie. Wskazują one na potencjał jaki drzemie w zmianach asortymentowych, które z konsekwencją wprowadzamy – dodaje.

- W kwietniu wdrożyliśmy również pierwszy etap nowej strategii komunikacyjnej z naszymi Klientami. Jej efekty są zadawalające, jednak widzimy dalszy potencjał doskonalenia narzędzi komunikacyjnych, które przełożą się na większą liczbę Klientów w naszych sklepach – mówi Marcin Gregorowicz.

- Oczywiście nie zapominamy o kosztach - kontynuujemy projekty optymalizujące nasze procesy, przyczyniając się tym samym do oszczędności. Ich wymierne efekty zobaczymy już w II kwartale - mówi Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM.

Strategia mająca przywrócić Spółce trwałą rentowność oparta jest na działaniach mających na celu wzrost sprzedaży, wzrost marży handlowej, a także ograniczenie kosztów działalności.

- Jesteśmy przekonani, że kolejne okresy będą przynosiły poprawę wyników TXM. Dogłębna analiza sytuacji Spółki oraz precyzyjna redefinicja naszego Klienta pozwoliła nam nakreślić kompleksowy plan działań. Zdeterminowany Zespół w połączeniu z nową strategią to źródło sukcesu TXM w kolejnych okresach – dodaje Marcin Gregorowicz.

Sieć TXM na koniec kwietnia składała się z 398 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,9 tys. m2, analogicznej względem końca kwietnia 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl.

Strategia TXM na 2018 r. zakłada wzrost sprzedaży/m kw., wzrost marży oraz kontrolę kosztów.
 
W I kw. 2018 r. strata netto TXM wyniosła 13,0 mln zł, wobec 11,4 mln zł straty w analogicznym okresie rok temu oraz 36,6 mln zł w całym 2017 r.
 
Przychody ze sprzedaży w I kw. 2018 r. wyniosły 73,4 mln zł, co oznacza wzrost o 1 proc. rdr. W marcu i kwietniu sprzedaż/m kw. wzrosła rdr o 6 proc.
 
Koszty prowadzonej działalności w I kw. 2018 wyniosły 41,7 mln zł wobec 41,1 mln zł rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    16,09

  • Śr

    11,43

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7882

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.