TXM notuje ponad 20 mln zł straty. Spółka wdraża działania naprawcze

Autor: dlahandlu.pl 16 listopada 2017 10:08

W trzech kwartałach 2017 r. grupa TXM poniosła stratę na poziomie zysku netto w wysokości 21,1 mln zł. Strata na poziomie operacyjnym wyniosła 24,7 mln zł. Nowy zarząd przygotowuje i rozpoczyna realizację działań wzmacniających sprzedaż oraz przywracających  optymalną sprawność operacyjną. Już w trzecim kwartale grupa odnotowała poprawę wskaźników w niektórych obszarach.

W okresie trzech kwartałów 2016 r. grupa TXM osiągnęła 4,7 mln zł zysku netto oraz 6,6 mln zł zysku operacyjnego. Przychody grupy po trzech kwartałach 2017 r. wzrosły do 269,2 mln zł, z 259,7 mln zł rok wcześniej.

Jak tłumaczy spółka, podstawowymi czynnikami mającymi wpływ na sytuację spółki były problemy wynikające z zaburzenia zatowarowania sklepów jako konsekwencji nieudanego wdrożenia nowego systemu IT, braku optymalnej struktury asortymentowej dla nowej, wdrożonej koncepcji sklepu.

- Jednym z głównych powodów słabych wyników jest trudny proces wdrożenia nowego systemu wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem, który miał miejsce w pierwszym kwartale br. Spowodowało to istotne zaburzenie w funkcjonowaniu procesów logistycznych, a w konsekwencji zatowarowaniu sklepów, a tym samym ofercie jak była udostępniona klientowi. Obecnie system działa już poprawnie, choć trwają jeszcze prace nad jego ergonomią, umożliwia on implementację nowych rozwiązań zwiększających efektywność funkcjonowania biznesu, a tym samym sprzedaży – czytamy w komunikacie spółki.

- Problemy  związane z wdrożeniem systemu zaistniałe w pierwszym półroczu kaskadowo odbiły się na pozostałych obszarach działalności spółki. Nałożyły się na to problemy z ofertą asortymentową nowego, większego konceptu sklepu, przez co spółka zanotowała słabsze wyniki – komentuje Marcin Łużniak, wiceprezes zarządu TXM.

W trzecim kwartale zaszły w spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Zespół TXM został wzmocniony na kluczowych stanowiskach przez doświadczonych menedżerów. Nowy zarząd przygotowuje i rozpoczyna realizację działań wzmacniających sprzedaż oraz przywracających  optymalną sprawność operacyjną. Już w trzecim kwartale grupa odnotowała poprawę wskaźników w niektórych obszarach. Wsparciem dla nowego planu działań jest rosnący rynek odzieży, którego najdynamiczniej rosnącym segmentem są dyskonty.

- Zespół TXM został istotnie wzmocniony zarówno na poziomie zarządu, jak i na poziomie menadżerskim w kluczowych obszarach operacyjnych. Obecnie skupiamy się na przygotowaniu i wdrożeniu planu działań krótkoterminowych, mających na celu zwiększenie sprzedaży i optymalizację zapasów w sklepach TXM w Polsce i zagranicą. Równocześnie, w dużym tempie przygotowujemy plan działań o charakterze strategicznym i długoterminowym – mówi Marcin Gregorowicz, prezes zarządu TXM SA.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    2,94

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane