TXM pogłębia restrukturyzację: Celem stabilizacja wyników

Autor: dlahandlu.pl 6 grudnia 2018 10:23

TXM pogłębia restrukturyzację: Celem stabilizacja wyników Fot. materiały prasowe

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w listopadzie 2018 r. przychody w wysokości ok. 30 mln zł. W związku z niesatysfakcjonującymi wynikami sprzedaży w ostatnich miesiącach, zarząd podjął decyzję o pogłębieniu restrukturyzacji sieci, która ma przywrócić spółce trwałą rentowność.

W ujęciu narastającym, od stycznia do listopada, obroty Grupy wyniosły 310 mln zł i były o 7% niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

- Pomimo spadku przychodów w ubiegłym miesiącu, dostrzegamy kilka pozytywów. Poprawiliśmy marżę handlową, a także zwiększyliśmy udział towarów z importu, które stanowią już prawie 40% oferowanego przez TXM asortymentu. Jednocześnie w ostatnim tygodniu listopada, który był jedynym chłodniejszym tygodniem w porównaniu do listopada 2017 r., osiągnęliśmy o blisko 10% lepszy wynik niż przed rokiem – mówi Marcin Łużniak, wiceprezes zarządu TXM.

W obliczu braku odwrócenia tendencji i dalszego spadku sprzedaży w III kwartale oraz w październiku i listopadzie, zarząd spółki podjął decyzję o pogłębieniu restrukturyzacji Grupy i dokonał modyfikacji kierunków działań na najbliższe 12 miesięcy. Głównym celem jest stabilizacja wyników finansowych oraz przepływów pieniężnych Grupy przy aktualnie realizowanych poziomach sprzedaży.

- Musimy stawić czoła sytuacji, z którą od kilku miesięcy mamy do czynienia i poprawić działanie operacyjne sieci bez zakładania wzrostu sprzedaży. Likwidacja nierentownych sklepów oraz poprawa sprawności operacyjnej tych, które dobrze rokują, to kluczowe inicjatywy, których wdrażanie rozpoczniemy już w grudniu. W połączeniu z pogłębieniem redukcji kosztów oraz poprawą rotacji towarów powinny doprowadzić TXM do odzyskania trwałej rentowności. Wierzymy, że modyfikacja dotychczasowej strategii działania jest konieczna i konsekwentne wprowadzanie zakładanych zmian zapewni Grupie stabilność i poprawę wyników finansowych – mówi Bogusz Kruszyński, p.o. prezesa zarządu TXM.

Sieć TXM na koniec listopada składała się z 388 sklepów własnych o łącznej powierzchni 103,7 tys. mkw. i była o 2,4% niższa niż na koniec listopada 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl.

TXM S.A. jest właścicielem 388 sklepów dyskontowych TXM zlokalizowanych na terenie całego kraju oraz za granicą – w Rumunii i na Słowacji. Prowadzi także sprzedaż internetową przez e-sklep www.txm.pl.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6022

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.