PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

TXM wciąż dołuje. Spółka może zamknąć 80 nierentownych sklepów z puli 348

Autor: dlahandlu.pl 10 czerwca 2019 09:41

TXM wciąż dołuje. Spółka może zamknąć 80 nierentownych sklepów z puli 348 Fot. materiały prasowe

Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę TXM za maj 2019 r. wyniosła ok. 21 mln zł, co oznacza spadek o 33 proc. rdr. W ujęciu narastającym sprzedaż zrealizowana przez Grupę TXM wyniosła ok. 107 mln zł, tj o 22 proc. mniej niż w roku poprzednim.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w maju 2019 roku wyniosły ok. 0,4 mln zł, co oznacza spadek o 29 proc. w stosunku do maja 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepu internetowego wyniosła ok. 2,6 mln zł i była o 15 proc. niższa w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.

TXM S.A w restrukturyzacji zaprezentowała również główne założenia programu restrukturyzacyjnego. Strategia zakłada wyeliminowanie wszelkich operacji, które powodują wypływ gotówki ze spółki. Do tego obszaru zaliczają się zamknięcie nierentownych sklepów w Polsce, zakończenie działalności na rynkach zagranicznych oraz dalsza optymalizacja kosztów działalności. Z drugiej zaś strony sukces może przynieść jedynie taki plan restrukturyzacji, który obejmie zmiany w ofercie asortymentowej i jej optymalne dostosowanie do potrzeb klientów, przygotowanie planów zakupu towarów opartych na realnych prognozach sprzedaży oraz optymalna alokacja towarów w sklepach sieci. 

TXM wytypował ok. 80 lokalizacji, które pozostają nierentowne i nie mają perspektyw na odzyskanie rentowności. Spółka podjęła również decyzję o wycofaniu się z zagranicznych rynków, czyli z Rumunii i Słowacji.

- Przyjrzeliśmy się dokładnie naszym lokalizacjom i ich potencjale rentowności. Poprzez zamknięcie nierentownych i nierokujących sklepów Spółka ograniczy ubytki gotówki, a z drugiej strony poprawi płynność finansową, dzięki efektowi uwolnienia kapitału obrotowego - mówi Bogusz Kruszyński, p.o. prezesa zarządu TXM.

Zaprezentowany zarys planu restrukturyzacyjnego zakłada również dostosowanie oferty sprzedawanych produktów, ukończenie realizacji strategii dla wybranych grup asortymentowych oraz optymalizację procesu zarządzania zapasami pomiędzy placówkami handlowymi.

Pod koniec maja bieżącego roku Spółka poinformowała o zawarciu aneksu do umowy z bankami finansującymi (PKO BP S.A. oraz ING S.A.) o utrzymaniu status quo spłaty zadłużenia. Aneks zagwarantował Spółce wydłużenie obowiązującej umowy oraz okresów kredytowania.

- Dzięki podpisaniu aneksu z bankami TXM zyskało niezbędny czas na przeprowadzenie restrukturyzacji. Bardzo nas cieszy, że banki postanowiły po raz kolejny okazać nam swoje zaufanie. Jako Zarząd jesteśmy przekonani o sukcesie wdrożenia i przeprowadzenia efektywnego programu restrukturyzacyjnego – podsumowuje Marcin Łużniak, wiceprezes zarządu TXM.

Zgodnie ze wcześniejszymi założeniami spółka chce, aby propozycje układowe zagwarantowały pełne zaspokojenie wierzycieli w zakresie kwot głównych, częściowo w formie konwersji wierzytelności na akcje nowej emisji, a częściowo w postaci spłat.

Sieć TXM na koniec kwietnia składała się z 348 sklepów własnych o łącznej powierzchni 91,5 tys. mkw., która była o 13,1 proc. niższa niż na koniec maja 2018.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,02

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.