TXM ze spadkiem sprzedaży. Spółka będzie modyfikować strategię

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2018 10:30

TXM ze spadkiem sprzedaży. Spółka będzie modyfikować strategię Fot. materiały prasowe

Po trzech kwartałach 2018 r. grupa TXM zanotowała niecałe 250 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec 267,2 mln zł rok wcześniej. Oznacza to spadek o 6,6 proc. Grupa zmniejszyła stratę na poziomie operacyjnym i zwiększyła stratę na poziomie netto. Po trzech kwartałach tego roku wyniosły one odpowiednio minus 24,2 mln zł i minus 26,5 mln zł.

Dla porównania, po 9 miesiącach 2017 r. strata na poziomie operacyjnym wyniosła 27,6 mln zł, a na poziomie netto 24 mln zł.

Spółka podkreśla, że po trzech kwartałach tego roku o 4,9 mln zł zmniejszyła się strata w wyniku na sprzedaży. Jest to pochodną pozytywnej zmiany w dwóch obszarach - wzrostu procentowej marży handlowej (+2,4 pp) oraz zmniejszenia kosztów prowadzonej działalności (o 4,3%, do 5,7 mln zł).

Jak przypomina spółka, w 2017 i w 2018 r. TXM przeszedł dwa poważne kryzysy. Pierwszy związany z problemami z wdrożeniem nowego systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie, a drugi – z ograniczeniami w dostępności towarów w II i III kwartale br. Dodatkowo nałożyły się na to niesprzyjające warunki pogodowe szczególnie jesienią br.

- Spowodowało to, że wdrażane dotychczas działania optymalizacyjne nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. W związku z tym konieczne jest zintensyfikowanie i rozszerzenie obszarów restrukturyzacji Spółki. Obecnie trwają prace nad modyfikacją strategii, które obejmują następujące obszary: optymalizację sieci sprzedaży poprzez likwidację nierentownych i nierokujących lokalizacji, wzrost rotacji towarów poprzez zmianę polityki cenowej i optymalizację poziomu zapasu, wzrost efektywności operacyjnej sklepów i dalszą intensywną optymalizację kosztów działalności zarówno w sklepach jak i centrali.

- Celem opisanych powyżej działań jest zbilansowanie wynikowe i gotówkowe działalności Grupy TXM w horyzoncie najbliższych 12 miesięcy. Jesteśmy przekonani, że modyfikacja dotychczasowej strategii dla TXM jest słuszna i spowoduje w kolejnych okresach poprawę wyników we wszystkich kluczowych wskaźnikach Spółki – informuje zarząd firmy w sprawozdaniu.

Na 388 sklepów TXM (sklepy PL, RO i SK) na 30 września br. 66 poniosło stratę na poziomie bezpośredniego wyniku na sprzedaży w okresie od października 2017 r. do września 2018 r. (rolowane 12 m-cy) w łącznej wysokości 4 mln zł. W obecnej sytuacji Grupy Zarząd podejmuje działania w celu zamknięcia nierentownych sklepów.

Na koniec września 2018 r., w porównaniu do września 2017 r. powierzchnia sieci sklepów TXM zmniejszyła się o około 0,8 tys. mkw przy jednoczesnym spadku łącznej liczby sklepów o 11. Wpływ na to miały optymalizacja sieci sprzedaży w Polsce ( - 0,5 tys. mkw, 10 lokalizacji) oraz Słowacji ( - 0,2 tys. mkw, 1 lokalizacja).

Zdaniem spółki, największy wpływ na spadek sprzedaży w trzecim kwartale miały: brak optymalnej oferty asortymentowej i bardzo ciepła jesień - od początku września do połowy listopada.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    23,51

  • Śr

    10,08

  • Min

    5,59

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7058
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.