TXM zwiększył sprzedaż i pogłębił stratę netto. Zarząd widzi dobre perspektywy

Autor: dlahandlu.pl 17 maja 2018 09:57

Grupa TXM zwiększyła w pierwszym kwartale tego roku przychody do 73,4 mln zł, z 72,4 mln zł rok wcześniej. Spółka pogłębiła stratę netto, licząc rok do roku, do 13 mln zł, z 11,4 mln zł straty w pierwszym kwartale 2017 r. Zdaniem zarządu, nowa strategia wdrożona w ostatnich miesiącach przynosi pierwsze pozytywne rezultaty.

Na poziomie operacyjnym grupa TXM wykazała w pierwszym kwartale tego roku 12,9 mln zł straty. Wynik ten był podobny do wyniku sprzed roku.

Sprzedaż w sklepach tradycyjnych w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 2018 r. 61,7 mln zł, a w sklepach tradycyjnych za granicą 9,7 mln zł. Z działalności internetowej spółka pozyskała 2,02 mln zł przychodów.

W pierwszym kwartale 2017 t. przychody ze sprzedaży w sklepach tradycyjnych w Polsce wyniosły 61,2 mln zł, a za granicą 9,2 mln zł. Sprzedaż w kanale internetowym wyniosła niemal 2 mln zł.

Okres styczeń-marzec 2018 roku jest pierwszym kwartałem wdrażania i efektów działań związanych z nową strategią Grupy TXM przygotowaną przez ukonstytuowany w czwartym kwartale 2017 roku zarząd.

- Wynik osiągnięty w tym okresie jest na tym samym poziomie co wynik osiągnięty w analogicznym okresie ubiegłego roku. Mimo pozornego braku zmiany, w opinii zarządu, należy odczytywać powyższy wynik w kontekście zachodzących dynamicznie zmian. Jest to kwartał, w którym udało się pierwszy raz powstrzymać spadki sprzedaży, podwyższyć marżę handlową oraz zdyscyplinować obszar kosztów – czytamy w raporcie kwartalnym TXM.

Zarząd podkreśla, że wdrażanie strategii odbywa się w trudnym otoczeniu wynikającym ze spadku zaufania klientów w trakcie 2017 roku i pierwszych działaniach zmierzających do jego odzyskania, zapasu wyprzedażowego będącego wynikiem problemów z jego zarządzaniem w roku 2017, utrudnionych relacji z dostawcami, będących wynikiem przeterminowanych zobowiązań oraz pogody bardzo niesprzyjającej zakupom przez klientów.

Przygotowana na przełomie roku i z konwekcją wdrażana nowa strategia wyznaczyła cztery kierunki działań: wzrost sprzedaży, wzrost marży handlowej, optymalizacja kosztów działalności, wstrzymanie rozwoju sieci handlowej oraz jej optymalizacja.

Jak ocenia zarząd TXM, we wszystkich tych obszarach toczą się aktualnie projekty optymalizacyjne, których wyniki już widać. Rezultaty tych działań są już widoczne w kwietniu br. Sprzedaż z metra kwadratowego wzrosła o 6 proc. r/r a marża procentowa o 1,9 p.p. i to pomimo dwóch negatywnych czynników: 4 na 5 niedziel było niehandlowych oraz w 2017 r. na I połowę kwietnia przypadał pik handlowy przez Wielkanocą, który w br. przypadł na marzec.

- W tym kontekście osiągnięty wynik – będący rezultatem nowej strategii oraz działań w jej ramach podejmowanych – uznać należy jako potwierdzenie słuszności i kierunku zmian. Kwiecień był miesiącem w którym dostępna była w pełni nowa – nie wyprzedażowa – oferta oraz została w nim uruchomiona nowa komunikacja do klienta w Polsce, która przyniosła oczekiwany wzrost liczby wejść klientów do sklepów. Jesteśmy przekonani, że nowa strategia dla TXM jest słuszna i spowoduje w kolejnych okresach poprawę wyników we wszystkich kluczowych wskaźnikach spółki – wzroście sprzedaży oraz marży handlowej przy optymalizacji kosztów. W rezultacie oczekujemy poprawy wyników i rentowności TXM. Pamiętajmy dodatkowo, iż rynek dyskontowy jest cały czas najszybciej rosnącym segmentem rynku odzieżowego – czytamy w raporcie TXM.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,30

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.