Vabun kończy miniony rok finansowy ze stratą

Autor: dlahandlu.pl 24 maja 2019 13:25

W 2018 roku Vabun S.A. osiągnęła przychody netto na poziomie 3,022 mln zł wobec 3,618 mln zł w roku poprzednim. Mniejsze przychody to efekt odchodzenia od świadczenia usług niezwiązanych ze sprzedażą produktów marki Vabun. W minionym roku spółka odnotowała stratę na poziomie 156 tys. zł przy zysku 71 tys. zł rok wcześniej.

– Strata wynika z ciągłego rozwoju Spółki, ponoszonych nakładów inwestycyjnych oraz rozbudowy potencjału magazynowego. Z pewnością na tak konkurencyjnym rynku i przy wielomilionowych nakładach wielkich korporacji wynik finansowy należy uznać za satysfakcjonujący. Sukces jest jeszcze przed firmą Vabun S.A. wraz z rozwojem portfolio jej produktów – widząc dynamiczny rozwój – optymistycznie patrzę w przyszłość – napisał w liście do akcjonariuszy Radosław Majdan, prezes zarządu Vabun S.A.

W stosunku do 2017 roku w ubiegłym roku zwiększeniu uległa suma bilansowa firmy – z kwoty 1,663 mln zł do kwoty 2,525 mln zł. Wzrost ten jest głównie zasługą zwiększenia należności po stronie aktywów oraz zobowiązań po stronie pasywów. Na koniec 2018 roku spółka dysponowała wolnymi środkami pieniężnymi w kwocie 77 tys. zł przy 66 tys. zł rok wcześniej.

Wedle dostępnych badań wartość rynku luksusowych kosmetyków i perfum w Polsce wyniósł w 2018 roku 650 mln zł. To wzrost o 5% w porównaniu do 2017 roku (zauważalna jest coraz większa dynamika wzrostu). Największy udział w tej kategorii mają perfumy, które stanowią aż 60% ogólnej wartości całego segmentu kosmetycznego w wydaniu de luxe. Największy wpływ na zmiany, które zachodzą w tej kategorii, ma internet – zapachy są najpopularniejszymi produktami w segmencie dóbr luksusowych sprzedawanymi tą drogą. – Dla konsumentów dóbr luksusowych ważna jest przede wszystkim jakość, dlatego nasze produkty są oparte na najwyższej klasie importowanych komponentów. Przykładamy także ogromną wagę do estetyki nie oszczędzając w produkcji na estetycznych i wysokiej jakości flakonikach czy nasadkach - pisze Radosław Majdan.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8171
Ilość aktualnych ofert: 481629

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.