Vistula Group ze wzrostem przychodów za pierwsze półrocze

Autor: dlahandlu.pl 26 września 2018 11:38

Przychody ze sprzedaży grupy Vistula w I półroczu 2018 roku wyniosły 353,4 mln zł i były o 45,4 mln zł (14,7 proc.) wyższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie poprzedniego roku. W obydwu podstawowych segmentach działalności (odzieżowym i jubilerskim) grupa zanotowała wzrost sprzedaży.

Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w I półroczu 2018 roku wyniosły 217,8 mln zł i były o 24,5mln zł (tj. o 12,7 proc.) wyższe od przychodów osiągniętych za okres I półrocza 2017 roku.

- Wzrost sprzedaży detalicznej związany jest z dynamicznym rozwojem sieci sprzedaży. Nowo otwierane salony powodują wzrost powierzchni handlowej generującej wyższe przychody – tłumaczy spółka w raporcie półrocznym.

W I półroczu 2018 roku nastąpiło zmniejszenie sprzedaży B2B (-0,9 mln zł) w porównaniu do I półrocza 2017 roku. Jak wyjaśnia firma, Vistula Group skupia się na rozwoju sprzedaży detalicznej, gdzie marża sprzedaży towarów jest znacząco wyższa niż w przypadku przerobu uszlachetniającego oraz sprzedaży B2B.

Zysk brutto na sprzedaży segmentu odzieżowego w I półroczu 2018 roku wyniósł 109,1 mln zł i był o 11 proc. wyższy od wygenerowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. Marża brutto zmniejszyła się o 0,8 p.p. do poziomu 50,1 proc. w stosunku do I półrocza 2017 roku.

Vistula Group w ramach segmentu odzieżowego uzyskała 7,1 mln zł zysku netto w I półroczu 2018 roku w stosunku o 5,8 mln zł zysku netto w I półroczu 2017 roku. Wyższy wynik finansowy to efekt korzystniejszego salda wyniku działalności finansowej r/r.

Z kolei w segmencie jubilerskim przychody w okresie I półrocza 2018 roku wyniosły 135,7 mln zł i były wyższe od wyników segmentu zanotowanych w I półroczu 2017 roku o 20,8 mln zł (18,1 proc.). Wzrost sprzedaży segmentu jubilerskiego został osiągnięty poprzez wzrost powierzchni sprzedaży, a także dzięki zwiększonemu zatowarowaniu salonów zarówno w ujęciu ilościowym jak i jakościowym.

Zysk brutto na sprzedaży segmentu jubilerskiego w I półroczu 2018 roku wyniósł 69,2 mln zł i był o 15 proc. wyższy od wygenerowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. Marża brutto spadła o 1,3 p.p. i wyniosła 51,0 proc. w I półroczu 2018 roku w stosunku do 52,3 proc. w I półroczu 2017 roku. Spadek marży brutto związany z wyższym udziałem zegarków w sprzedaży oraz głębsze wyprzedaże r/r.

Wynik netto segmentu jubilerskiego w I półroczu 2018 roku wyniósł 7,2 mln złw stosunku do 7,5 mln złw I półroczu 2017 roku. Niższy wynik finansowy netto osiągnięto w wyniku niekorzystnego salda różnic kursowych w I półroczu 2018 roku.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.