Vistula i Bytom: Po połączeniu będziemy trzecią siłą retailową w segmencie fashion

Autor: PAP Biznes 31 października 2018 18:48

Vistula i Bytom: Po połączeniu będziemy trzecią siłą retailową w segmencie fashion Fot. Shutterstock

Po połączeniu Vistuli i Bytomia, grupa będzie liderem na polskim rynku męskiej odzieży formalnej i jednym z największych detalistów odzieżowych, z ponad 1 mld zł przychodów. Priorytetem dla nowego podmiotu będzie integracja, jednak potem firma nie wyklucza akwizycji.

Według wcześniejszych założeń, na koniec tego roku sieć sklepów miałaby liczyć 574 punkty pięciu marek (Vistula, Wólczanka, Deni Cler, W.Kruk i Bytom) o łącznej powierzchni 51,8 tys. m kw.

„Po LPP i CCC będziemy trzecią siłą retailową w segmencie fashion. Przekroczymy 1 mld zł przychodów” - powiedział dziennikarzom Jerzy Mazgaj, przewodniczący rady nadzorczej Vistula Group i jeden z jej głównych akcjonariuszy.

„Staniemy się trzecim największym detalistą na giełdzie. Wejdziemy na radar funduszy długoterminowych, także zagranicznych” - dodał prezes Vistula Group Grzegorz Pilch. Poinformował, że ambicją grupy byłoby wejście do giełdowego indeksu mWIG40.

Spółki liczą, że fuzja da potencjał do wygenerowania synergii marżowych i kosztowych. Celem jest m.in. zwiększenie przychodów oraz poprawa marży brutto połączonej grupy poprzez koordynację działań promocyjnych, lepszą segmentację marek i korzystniejsze warunki zakupowe.

Vistula Group szacowała synergie przychodowe po fuzji z Bytomiem na ok. 8-10 mln zł rocznie, a synergie kosztowe na ok. 2 mln zł rocznie. Całość synergii powinna być widoczna w wynikach 2020 roku, a pierwsze efekty są oczekiwane w 2019 r.

„Duży może więcej. Wierzymy, że to połączenie będzie z korzyścią dla wszystkich akcjonariuszy. Rynek jest bardzo konkurencyjny. Po połączeniu firma będzie silniejsza, będzie zarządzać dwoma najsilniejszymi brandami formalnymi w Polsce, z większymi możliwościami dalszego rozwoju, z szansą na duże efekty synergii” - skomentował w rozmowie z PAP Biznes Jan Pilch, przewodniczący rady nadzorczej Bytomia i jeden z głównych akcjonariuszy spółki.

Przedstawiciele obu firm informują, że priorytetem będzie teraz ich integracja. „Priorytetem jest integracja obu spółek. Chcemy jednak zachować tożsamość każdego z brandów” - powiedział dziennikarzom Jerzy Mazgaj.

Prezes Bytomia Michał Wójcik ocenił, że w pierwszej fazie priorytetem jest integracja np. backoffice’u, księgowości, logistyki.

„W ślad za tym powinniśmy pracować nad bardziej precyzyjnym pozycjonowaniem marek i nad poprawą efektywności kosztowej i zakupowej” - powiedział PAP Biznes prezes Wójcik.

„Kupujemy w podobnych miejscach, ale na pewno są jakieś przewagi konkurencyjne w każdej ze spółek, których dziś jeszcze nie znamy. Tymi przewagami się powymieniamy i wykorzystamy to co najlepsze” - dodał prezes Bytomia.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,89

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6562
Ilość aktualnych ofert: 268012

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.