W ubiegłym roku klienci CCC kupili 50 mln par butów

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2019 09:21

Grupa CCC w 2018 roku w ujęciu jednostkowym osiągnęła 2,6 mld zł przychodów ze sprzedaży, wobec 2,8 mld zł rok wcześniej. Strata netto w ujęciu jednostkowym to 40,3 mln zł wobec 37,3 mln zł zysku w 2017 r. Na koniec roku Grupa posiadała 466 sklepów (448 na koniec 2017 r.). W minionym roku klienci CCC nabyli we wszystkich kanałach sprzedaż około 50 mln par obuwia.

Przychody ze sprzedaży detalicznej wzrosły o 0,5% do 2,03 mld zł (2,02 mld zł w 2017) i stanowiły 95,1% całkowitej sprzedaży. Przychód ze sprzedaży detalicznej w przeliczeniu na metr kwadratowy wyniósł 7,11 tys. zł/m2 (8,29 tys. zł/m2 w 2017). Głównym powodem spadku były niekorzystne warunki pogodowe, w szczególności cieplejszy czwarty kwartał co niekorzystnie wpłynęło na sprzedaż kolekcji jesiennej w pierwszej cenie.

- Należy pamiętać o tym, że CCC to dziś nie tylko tradycyjne sklepy stacjonarne, ale także rozwijający się dynamicznie e-commerce. Co więcej, na koniec 2018 roku ten kanał sprzedaży stanowił już 20% przychodów całej Grupy. To właśnie rozwój nowych kanałów sprzedaży, wraz z pracą nad poprawą dopasowania produktu do potrzeb klienta, wyznacza kierunek obrany przez CCC w minionym roku. Rok 2018 był z punktu widzenia osiągniętych wyników ekonomicznych rokiem bardzo trudnym, w decydującej mierze za sprawą niesprzyjających warunków pogodowych, które negatywnie odbiły się na sprzedaży w dwóch kluczowych sezonach. Na poziom przychodów osiągniętych w Polsce, czyli naszym największym rynku, istotny wpływ miał także zakaz handlu w niedziele. Dużym wyzwaniem pozostawała wciąż także rentowność sklepów CCC w Europie Zachodniej a zwłaszcza w Niemczech. W tym wymagającym dla nas roku postawiliśmy jednak na budowanie fundamentów pod przyszłe wzrosty, które decydować będą o sukcesie Grupy CCC w perspektywie strategicznej. Zgodnie z wcześniejszym założeniem, sprawnie realizowaliśmy plan ekspansji, powiększając powierzchnię handlową na koniec 2018 roku o nieco ponad 100 tys. mkw. Podejmując decyzję o sprzedaży CCC Germany zabezpieczyliśmy się przed potencjalnymi, przyszłymi stratami. Konsekwentnie poprawialiśmy kapitał obrotowy, zwiększając stopień finansowania zapasów zobowiązaniami handlowymi. Zawdzięczamy to przede wszystkim programowi finansowania handlu, ale także większej determinacji w negocjacjach z dostawcami. Tworząc platformę do realizacji celów strategicznych postawiliśmy także na dynamiczny rozwój technologii, którego zasadniczym elementem była przebudowa centralnego systemu informatycznego, która pozwoli nam na zlikwidowanie barier dalszego rozwoju biznesu - pisze Dariusz Miłek, ówczesny prezes zarządu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6734
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.