Weganizm wchodzi do mainstreamu: Branża modowa i kosmetyczna odpowiadają na trendy

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 21 lutego 2019 09:54

Weganizm wchodzi do mainstreamu: Branża modowa i kosmetyczna odpowiadają na trendy Fot. Shutterstock.com

Popularność produktów wegańskich lub roślinnych szybko rośnie w handlu detalicznym. Badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii wskazują, że liczba wegańskich produktów w sklepach internetowych wzrosła w zeszłym roku o ponad 75 proc., podczas gdy ponad połowa wszystkich nowo wprowadzonych na rynek produktów kosmetycznych jest oparta na składnikach roślinnych i przyjazna dla zwierząt.

W Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech inwestycje w produkty wegańskie odnotowują zdumiewający wzrost. W ubiegłym miesiącu punkty sprzedaży online w Wielkiej Brytanii promowały o 75 proc. więcej produktów pochodzenia roślinnego, niż w styczniu 2018 r. Największy wzrost odnotowano w Niemczech, gdzie wzrost ten wyniósł aż 131 proc. Stany Zjednoczone mają największy asortyment produktów wegańskich: mimo że w tym kraju wegański wzrost wyniósł "tylko" 11 proc. 

Eksperci zauważyli także szybki wzrost zainteresowania ofertą dla wegan na innych rynkach: we Francji oferta produktów z tej kategorii wzrosła o 12 proc. w ubiegłym roku. Teraz, kiedy Paryż wyraził ambicję, aby stać się stolicą zrównoważonej mody do 2024 roku, rozpoczęły się prace nad projektem "Paris Good Fashion", co zapewne spowoduje dalszy wzrost popularności tego trendu.

Podczas modowego szczytu w Kopenhadze, jego uczestnicy domagali się większych inwestycji w dobrostan zwierząt i alternatywne zasoby. To działa: w ubiegłym roku liczba produktów z wegańską etykietą wzrosła czterokrotnie w porównaniu z rokiem poprzednim. Uwaga przemysłu modowego została skierowana na takie tematy, jak zmiany klimatyczne i zrównoważony rozwój.

Po stronie podaży, marki i producenci szybko zastępują swój asortyment bardziej zrównoważonymi alternatywami, szczególnie jest to widoczne w produktach kosmetycznych i obuwiu. W Wielkiej Brytanii 82 proc. wszystkich nowych produktów kosmetycznych powstało na bazie roślin. Na bardziej dojrzałym rynku USA było to 40 proc., a w Niemczech - 62 proc.

Amerykanie masowo kupują nieskórzane buty. O ile w ubiegłym roku 16 proc. wszystkich nowych wegańskich produktów stanowiły buty, wskaźnik ten wynosi obecnie 32 proc. Brytyjska sieć domów towarowych Marks & Spencer była pierwszą firmą, która otrzymała nagrodę od organizacji PETA za przyjazną dla zwierząt kolekcję obuwia. W 2018 r. odnotowano również spadek produktów futrzarskich o 41 proc.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,25

  • Śr

    4,04

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8426
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.