Wiceprezes LPP: Zaczynamy odczuwać skutki zakazu handlu w niedziele

Autor: dlahandlu.pl 20 listopada 2018 12:30

Wiceprezes LPP: Zaczynamy odczuwać skutki zakazu handlu w niedziele Na zdj. Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP ds. finansowych. Fot. PTWP

Od trzeciego kwartału tego roku widzimy negatywny wpływ zakazu handlu w niedziele – mówił Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP ds. finansowych podczas konferencji podsumowującej wyniki za trzeci kwartał. Jak informował, w 2019 roku grupa chce otworzyć sklepy na dwóch nowych rynkach, planuje też utrzymać dwucyfrowy wzrost sprzedaży i marżę w przedziale 54-55 proc.

- Dynamiczne wzrosty sprzedaży LfL w pierwszym półroczu tego roku spowodowały, że do tej pory nie odczuwaliśmy spadku sprzedaży z powodu niehandlowych niedziel. W pozostałe dni tygodnia, od poniedziałku do soboty, nasze kolekcje tak dobrze się sprzedawały, że pokrywały nawet z nadwyżką to, co osiągaliśmy w ubiegłym roku na pełnych tygodniach – mówił Przemysław Lutkiewicz.

- Dopiero od trzeciego kwartału zaczynamy tak naprawdę liczyć, jaki jest wpływ zakazu handlu niedzielnego na naszą sprzedaż. Możemy powiedzieć, że zgadzamy się z naszymi koleżankami i kolegami z branży handlowej, że ten wpływ jest i że jest on negatywny. Za to ruch przesuwa się mocno do Internetu - dodał.

Jego zdaniem, najsilniej odczują zakaz handlu firmy, które osiągają niskie dynamiki sprzedaży.

Zaznaczył, że w związku z zakazem handlu w niedziele LPP wykorzystuje elastyczny czas pracy swoich pracowników, aby zarządzać personelem. - Zatrudniamy sporo osób, które pracują na część etatu i regulujemy ich pracę tzw. roboczogodzinami. Jeśli jest mniej pracy to nasz personel ma mniej godzin do przepracowania, a jeśli są spiętrzenia, to godzin jest więcej – tłumaczył.

Jak oceniał, można się spodziewać, że klienci będą zmieniać swoje nawyki zakupowe. - Pewnie konsumenci będą przyzwyczajać się do innych godzin i dni zakupów i bardziej będą wykorzystywać Internet – mówił.

- Wydaje mi się, że gdyby niedziele były handlowe, to roślibyśmy jeszcze szybciej, ale nie mamy na to żadnych twardych liczb - dodał.

Wiceprezes zaznaczył, że na razie firmie trudno będzie renegocjować stawki czynszów w centrach handlowych. – Tam, gdzie w umowie mamy zapisane, że czynsz jest liczony od obrotu, automatycznie on spada, ale w innych przypadkach są to bardzo sztywne umowy, które ciężko będzie renegocjować. W dłuższym okresie, przy odnawianiu kontraktów będziemy na pewno uwzględniać te kwestie, ale na dziś nie jesteśmy w stanie przenegocjować wielu kontraktów – mówił Przemysław Lutkiewicz.

LPP odnotowało w trzecim kwartale 2018 r. ponad 2 mld zł przychodu – to o 12,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei w pierwszych 9 miesiącach spółka osiągnęła sprzedaż na poziomie 5,7 mld zł, co oznacza wzrost o 16,3 proc. rok do roku. To efekt przede wszystkim wzrostu sprzedaży porównywalnej, zwiększania powierzchni sieci stacjonarnej oraz wysokiej dynamiki sprzedaży internetowej.

  • darQ 2018-11-30 19:46:24

    Dobrze się ta firma rozwija, zwłaszcza wchodząc na rynki zagraniczne. Przy dość dużych salonach to ogromne przedsięwzięcie rozbudowywać się na zagranicznych rynkach oraz budować tam swoją pozycję od zera. Dlatego imponuje mi ich sukces, ale też pokazuje, że polskie firmy nie są w niczym gorsze od zachodniej konkurencji.

  • Paweł 2018-11-29 20:24:36

    LPP stawia na innowacje i inwestycje więc takie problemy jak zakaz handlu, aż tak źle się na nich nie odbija i tak bardzo dobrze sobie radzą, widząc jakie firma notuje wyniki.

  • handel 2018-11-25 12:49:14

    Przyszłość LPP zapowiada się bardzo obiecująco.

ZOBACZ WSZYSTKIE (8)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.