Wittchen chce mieć 100 sklepów na koniec roku

W 2017 roku przychody grupy Wittchen wyniosły 215 mln zł, co stanowi wzrost o 26 proc. rdr.
Jak podała spółka w raporcie, wzrost przychodów jest znacząco wyższy od wzrostu powierzchni handlowej i wynika w dużej mierze ze wzrostu sprzedaży omnichannel w ujęciu LfL oraz wzrostu sprzedaży zagranicznej.
Przychody w segmencie detalicznym wzrosły o 38,9 mln zł, czyli o 30 proc., do poziomu 168,5 mln zł, a w segmencie B2B wzrosły o 5,8 mln zł do 45,8 mln zł, o 15 proc. rdr. Przychody krajowe wyniosły w ubiegłym roku 203,7 mln zł wobec 163,6 mln zł w 2016 roku. Sprzedaż zagraniczna wyniosła 11,3 mln zł, co stanowi wzrost o 69 proc. rdr.
Marża brutto na sprzedaży spadła o 0,2 p.p. do 55,9 proc., a zysk netto wzrósł do 21,9 mln zł (20,3 mln zł w 2016 roku).
Przeczytaj także:
W pierwszym kwartale 2017 roku spółka rozpoczęła bezpośrednio sprzedaż internetową na Ukrainie, kontynuowana była sprzedaż e-commerce na rynku niemieckim i rosyjskim oraz sprzedaż hurtowa do odbiorców poza granicami kraju.
W IV kwartale 2017 roku spółka zakończyła budowę nowej siedziby połączonej z centrum logistycznym w Palmirach pod Warszawą. Całkowite nakłady do końca 2017 roku na tę inwestycję wyniosły 17,9 mln zł. W nowej lokalizacji został otworzony największy salon firmowy sieci o powierzchni 159 mkw.
Przeczytaj także:
W 2017 roku spółka otworzyła 8 nowych salonów. Łączna powierzchnia handlowa brutto zwiększyła się o 647 mkw. (10,4 proc.) i na koniec 2017 roku wynosiła 6891 mkw. Na koniec grudnia 2017 roku stacjonarna sieć sprzedaży detalicznej Wittchen obejmowała 88 stałych punktów sprzedaży: 65 salonów, 19 outletów, 4 wyspy.
Spółka chce przyspieszyc rozwój w 2018 roku. - Planujemy otworzyć więcej obiektów niż w poprzednich okresach, tak aby na koniec 2018 roku nasza sieć krajowa obejmowała przynajmniej sto punktów detalicznych. Koncentrujemy się także na rozwoju sprzedaży internetowej w krajach, w których jesteśmy już obecni, stawiając kolejne kroki na drodze rozwoju międzynarodowego - napisał w liście do akcjonariuszy prezes spółki, Jędrzej Wittchen.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WYBRANE DLA CIEBIE
- Pt 18:35 22 kwietnia to kolejna niedziela z zakazem handlu
- Pt 18:07 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Pt 18:00 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- Pt 16:56 GUS: Niższy wskaźnik koniunktury gospodarczej dla handlu detalicznego
- Pt 16:51 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Pt 16:23 Lidl też sprzedaje produkty bez VAT
- Pt 15:46 Analitycy spodziewają się dwucyfrowych wzrostów sprzedaży LPP i CCC
- Pt 15:33 Gama kusi niezależnych przedsiębiorców. Kolejny sklep dołącza do sieci
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Leroy Merlin z kampanią wizerunkową skierowaną do przyszłych pracowników
- 3 Paweł Musiał w zarządzie Eurocashu. Odpowie za biznes detaliczny
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 6 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej