Wittchen po III kw. ze wzrostem przychodów, sieć powiększyła się rdr o 16 sklepów

Autor: dlahandlu.pl 16 listopada 2018 10:30

Wittchen po III kw. ze wzrostem przychodów, sieć powiększyła się rdr o 16 sklepów Fot. Wittchen

Grupa Wittchen odnotowała wzrost sprzedaży o 26 proc., do wysokości 162 mln zł za III kwartały 2018 roku oraz o 32 proc., do wysokości 71 mln zł w samym III kwartale 2018 roku. Wzrost przychodów w kanale detalicznym wyniósł odpowiednio 20 proc. dla III kwartałów oraz 17 proc. dla samego III kwartału. W III pierwszych kwartałach 2018 roku wzrost przychodów wynikał zarówno ze zwiększenia powierzchni handlowej, wyższej sprzedaży w porównywalnych sklepach detalicznych jak i rozwoju sieci on-line w kraju i zagranicą.

W związku z odmiennie kształtującymi się terminami dostaw w kanale B2B w III kwartale 2018 roku została rozpoznana cześć przychodów z tytułu pierwszej akcji sprzedażowej w sieci handlowej Lidl, które w 2017 roku w całości zostały rozpoznane w IV kwartale.

Rosnąca siła zakupowa, trafny dobór asortymentu oraz sprzyjający kurs USD pozwoliły na realizację wyższej marży brutto na sprzedaży w ciągu III pierwszych kwartałów 2018 roku. Marża brutto w tym okresie wyniosła 58,7 proc. co oznacza, że była o 1,9 p.p. wyższa niż w okresie porównywalnym. W samym III kwartale marża brutto była na zbliżonym poziomie w stosunku do tego samego kwartału roku ubiegłego na co wpływ miały z jednej strony wyższe marże realizowane w kanale detalicznym, a z drugiej strony wyższy udział sprzedaży hurtowej charakteryzującej się relatywnie niższymi marżami brutto. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły w 2018 roku o 24 proc., do czego w głównej mierze przyczynił się wzrost kosztów związanych z rozwojem sieci handlowej oraz logistyki, a także inwestycji w reklamę zarówno w kraju jak i zagranicą. EBITDA Grupy za okres III kwartałów 2018 roku wyniosła 27,7 mln zł.

W III kwartale 2018 roku zostały otwarte 3 salony sprzedaży, a powierzchnia handlowa zwiększyła się o 250 m2. Na dzień 30 września 2018 roku powierzchnia handlowa wynosiła 7.651 m2 i 98 punkty sprzedaży (na 30 września 2017 roku 6.368 m2 i 82 punkty sprzedaży).

W ramach rozwoju e-commerce w 2018 roku kontynuowana była sprzedaż poprzez własne strony internetowe na rynku ukraińskim (www.wittchen.ua), rosyjskim (www.wittchen.ru) oraz niemieckim (www.wittchen.com/de), sprzedaż poprzez platformy sprzedażowe na rynkach europejskich oraz sprzedaż hurtowa do partnerów za granicą. W rezultacie tych działań przychody zagraniczne wzrosły o 66 proc., do poziomu 11,9 mln zł (III kwartały 2017: 7,2 mln zł).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.