PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Wittchen rośnie dzięki sprzedaży online

Autor: dlahandlu.pl 15 listopada 2019 10:09

Grupa Wittchen S.A. odnotowała wzrost sprzedaży o 12 proc. do wysokości 181 mln zł za trzy kwartały 2019 roku oraz o 5 proc. do wysokości 74 mln zł w samym trzecim kwartale br. Wzrost przychodów w kanale detalicznym wyniósł odpowiednio 19 proc. dla trzech kwartałów oraz 21 proc. dla samego trzeciego kwartału. W trzech pierwszych kwartałach wzrost przychodów wynikał przede wszystkim z rozwoju sieci on-line w kraju i zagranicą oraz ze zwiększenia powierzchni handlowej. Wykluczenie w ciągu dziewięciu miesięcy dodatkowych 11 niedziel wpłynęło na realizację niższego poziomu przychodów w sklepach porównywalnych - podała spółka w komunikacie.

Marża brutto zrealizowana na sprzedaży w ciągu trzech kwartałów br. wyniosła 58,2% i była niższa o 0,5 p.p. od marży w analogicznym okresie roku poprzedniego, do czego w głównej mierze przyczyniły się niekorzystne trendy na rynku walutowym oraz realizowana strategia zwiększania udziałów rynkowych. W samym trzecim kwartale marża brutto była na zbliżonym poziomie w stosunku do tego samego kwartału roku ubiegłego, przy czym w poprzednim okresie na marżę większy wpływ miały przychody ze sprzedaży w kanale B2B charakteryzujące się relatywnie niższymi marżami brutto. Jednocześnie na wzrost kosztów sprzedaży omnichannel w kraju, miał wpływ wzrost kosztów czynszów związany z nowymi otwarciami, kursami walutowymi i indeksacją oraz efekt przenoszenia się części sprzedaży do kanału on-line, w którym pozyskanie klienta wiąże się z dodatkowym kosztem reklamowym i logistycznym. Zwiększająca się skala działalności Grupy wymagająca wykorzystania

zewnętrznych magazynów oraz rosnący udział sprzedaży zagranicznej dodatkowo wpłynęły na wyższą dynamikę wzrostu kosztów w stosunku do przychodów. EBITDA Grupy za okres trzech

kwartałów 2019 roku wyniosła 35 mln zł, a rentowność EBITDA 19,4%.

W trzecim kwartale Grupa otworzyła trzy salony sprzedaży oraz dokonała realokacji jednego salonu w ramach istniejącego centrum handlowego. Na dzień 30 września 2019 roku Grupa prowadziła 108 własnych punktów sprzedaży o łącznej powierzchni handlowej brutto 8.538 mkw. (31 grudnia 2018 roku: 7.763 mkw. i 99 punktów sprzedaży).

W sierpniu 2019 roku spółka zależna od Grupy otworzyła pierwszy salon detaliczny na rynku czeskim. W ramach rozwoju e-commerce, Grupa rozpoczęła działalność na rynku czeskim poprzez własną stronę internetową (www.wittchenshop.cz) jak również kontynuowana była sprzedaż poprzez własne strony internetowe na rynku ukraińskim (www.wittchen.ua), rosyjskim (www.wittchen.ru) oraz niemieckim (www.wittchenshop.de) oraz poprzez platformy sprzedażowe na rynkach europejskich.

Niższym poziomem sprzedaży w tym sektorze w 2019 roku charakteryzowała się sprzedaż hurtowa na rynkach wschodnich. W rezultacie tych działań przychody zagraniczne wzrosły o 24% do poziomu 14,7 mln zł (trzy kwartały 2018: 11,9 mln zł), a ich udział w przychodach Grupy wyniósł 8%.

W bieżącym roku Wittchen kontynuuje współpracę z siecią Lidl na warunkach podobnych do roku ubiegłego, w ramach której towary pod marką Wittchen dostępne są w ramach ograniczonych akcji handlowych sieci w IV kwartale 2019 roku. W roku 2018 część przychodów dotyczących pierwszej akcji handlowej została rozpoznana w trzecim kwartale, natomiast w 2019 roku, całość przychodów z obu akcji zostanie rozpoznana w czwartym kwartale.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7647
Ilość aktualnych ofert: 498500

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.