Właściciel marki Coccodrillo zwiększył sprzedaż o 13 proc., zysk spadł

Autor: dlahandlu.pl 20 marca 2018 10:34

Grupa CDRL w 2017 roku zwiększyła przychody do 230,3 mln zł wobec 203,7 mln zł w roku 2016, co oznacza wzrost o 13,1 proc. Spółka odnotowała także wysoki wynik EBITDA, który wyniósł 29,6 mln zł i był wyższy niż przed rokiem o 33,9 proc. Natomiast zysk netto, ze względu na wysoki poziom kosztów finansowych, zmniejszył się rok do roku do 13,4 mln zł, czyli o 4,25 proc.

- Miniony rok był dla nas bardzo dobry, z powodzeniem realizowaliśmy założoną strategię, rozwijaliśmy sieć sprzedaży a także optymalizowaliśmy produkcję i kontrolowaliśmy koszty. Działaliśmy w stabilnym otoczeniu biznesowym, którego największym wyzwaniem była sytuacja na rynku walutowym – ocenia zarząd firmy.

Spółka podała, że na zmniejszenie się zysku miała wpływ wycena kontraktów terminowych, służących do zabezpieczenia przed wahaniami kursu walut, która przełożyła się na poziom kosztów finansowych, głównie w pierwszym półroczu. W rezultacie, koszty te okazały się wyższe niż przed rokiem. Efektem tego skonsolidowany zysk netto wyniósł 13,4 mln zł wobec 14,0 mln zł w 2016 roku i był niższy o 4,25 proc.

Jednostkowo spółka CDRL S.A. zanotowała wzrost marży na sprzedaży z 48 proc. do prawie 50 proc. Wartość EBIT wzrosła o 85 proc. a EBITDA o 77 proc.

Na koniec roku 2017 w skład sieci handlowej Grupy wchodziło 500 punktów sprzedażowych zlokalizowanych w Polsce i za granicą, co oznacza wzrost o ok. 3 proc. wobec roku 2016.

- 249 placówek to krajowa sieć, która osiągnęła już optymalną wielkość, aktualnie koncentrujemy się na modernizacji i relokacji salonów w bardziej dogodne miejsca. Coccodrillo jest obecne w 140 lokalizacjach w Unii Europejskiej oraz 111 poza nią. Intensywnie pracujemy nad rozwojem sieci za granicą, naszym celem jest wzmocnienie pozycji lidera na rynku odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Marek Dworczak, prezes spółki.

- W raportowanym okresie udało nam się rozpocząć sprzedaż w dwóch nowych krajach, Iranie i Serbii. Poszerzyliśmy również działalność w Kazachstanie a w Rosji rozwinęliśmy kanał internetowy. Podobnie jak w roku ubiegłym, zdecydowaliśmy się na otwarcie sklepów sezonowych. Bardzo pozytywnie oceniamy efekty tego działania, zarówno z wyników sprzedażowych, jak również ze wzmocnienia rozpoznawalności naszej marki - dodaje.

olejnym, bardzo ważnym elementem strategii firmy jest rozwój działalności sklepu internetowego. Przychody osiągane w tym kanale rosną w szybkim tempie, co jest efektem pracy nad jego udoskonalaniem i rozbudową. W 2017 roku spółka pracowała nad dodaniem kolejnych wersji językowych.

- W 2017 roku podjęliśmy decyzję o inwestycji w nowy magazyn, którego budowa rozpoczęła się w lutym bieżącego roku. Pracujemy nad wprowadzeniem obuwia skórzanego pod marką Coccodrillo, które będzie uzupełnieniem kolekcji – informuje zarząd CDRL.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,10

  • Min

    1,35

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3987

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 699518

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane