Właściciel marki Coccodrillo zwiększył sprzedaż o 13 proc., zysk spadł

Autor: dlahandlu.pl 20 marca 2018 10:34

Grupa CDRL w 2017 roku zwiększyła przychody do 230,3 mln zł wobec 203,7 mln zł w roku 2016, co oznacza wzrost o 13,1 proc. Spółka odnotowała także wysoki wynik EBITDA, który wyniósł 29,6 mln zł i był wyższy niż przed rokiem o 33,9 proc. Natomiast zysk netto, ze względu na wysoki poziom kosztów finansowych, zmniejszył się rok do roku do 13,4 mln zł, czyli o 4,25 proc.

- Miniony rok był dla nas bardzo dobry, z powodzeniem realizowaliśmy założoną strategię, rozwijaliśmy sieć sprzedaży a także optymalizowaliśmy produkcję i kontrolowaliśmy koszty. Działaliśmy w stabilnym otoczeniu biznesowym, którego największym wyzwaniem była sytuacja na rynku walutowym – ocenia zarząd firmy.

Spółka podała, że na zmniejszenie się zysku miała wpływ wycena kontraktów terminowych, służących do zabezpieczenia przed wahaniami kursu walut, która przełożyła się na poziom kosztów finansowych, głównie w pierwszym półroczu. W rezultacie, koszty te okazały się wyższe niż przed rokiem. Efektem tego skonsolidowany zysk netto wyniósł 13,4 mln zł wobec 14,0 mln zł w 2016 roku i był niższy o 4,25 proc.

Jednostkowo spółka CDRL S.A. zanotowała wzrost marży na sprzedaży z 48 proc. do prawie 50 proc. Wartość EBIT wzrosła o 85 proc. a EBITDA o 77 proc.

Na koniec roku 2017 w skład sieci handlowej Grupy wchodziło 500 punktów sprzedażowych zlokalizowanych w Polsce i za granicą, co oznacza wzrost o ok. 3 proc. wobec roku 2016.

- 249 placówek to krajowa sieć, która osiągnęła już optymalną wielkość, aktualnie koncentrujemy się na modernizacji i relokacji salonów w bardziej dogodne miejsca. Coccodrillo jest obecne w 140 lokalizacjach w Unii Europejskiej oraz 111 poza nią. Intensywnie pracujemy nad rozwojem sieci za granicą, naszym celem jest wzmocnienie pozycji lidera na rynku odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Marek Dworczak, prezes spółki.

- W raportowanym okresie udało nam się rozpocząć sprzedaż w dwóch nowych krajach, Iranie i Serbii. Poszerzyliśmy również działalność w Kazachstanie a w Rosji rozwinęliśmy kanał internetowy. Podobnie jak w roku ubiegłym, zdecydowaliśmy się na otwarcie sklepów sezonowych. Bardzo pozytywnie oceniamy efekty tego działania, zarówno z wyników sprzedażowych, jak również ze wzmocnienia rozpoznawalności naszej marki - dodaje.

olejnym, bardzo ważnym elementem strategii firmy jest rozwój działalności sklepu internetowego. Przychody osiągane w tym kanale rosną w szybkim tempie, co jest efektem pracy nad jego udoskonalaniem i rozbudową. W 2017 roku spółka pracowała nad dodaniem kolejnych wersji językowych.

- W 2017 roku podjęliśmy decyzję o inwestycji w nowy magazyn, którego budowa rozpoczęła się w lutym bieżącego roku. Pracujemy nad wprowadzeniem obuwia skórzanego pod marką Coccodrillo, które będzie uzupełnieniem kolekcji – informuje zarząd CDRL.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    7,06

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.