PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Wojas chce mieć na koniec roku 175 sklepów własnych w Polsce i za granicą

Autor: PAP Biznes 25 kwietnia 2018 14:53

Wojas chce otworzyć w tym roku w Polsce 5 sklepów i zamknąć 7, tak by mieć na koniec roku 175 sklepów własnych w kraju i za granicą - poinformowała spółka w raporcie rocznym. Celem grupy na 2018 rok jest wzrost sprzedaży i wyniku z działalności operacyjnej.

"W 2018 r. emitent zamierza zwiększyć sprzedaż w głównych kanałach dystrybucji przy zwiększeniu sprzedaży własnych wyrobów, na których uzyskuje większą marżę brutto niż na towarach. Emitent planuje zwiększyć sprzedaż eksportową, a także sprzedaż poprzez kanał online. Pozwoli to wygenerować większą wartościową marżę brutto, co przy stabilnych kosztach działalności spowoduje wzrost wyniku z działalności operacyjnej" - napisano w sprawozdaniu zarządu za 2017 rok.

 

W planach operacyjnych na 2018 rok zarząd spółki ma: rozwój regionalnych sklepów internetowych (Czechy, Słowacja, Rumunia), rozwój krajowego ecommerce, a tym samym zwiększenie sprzedaży internetowej w Polsce, selektywne podejście do obecnie istniejących sklepów, w tym likwidacja nierentownych i / lub renegocjacja stawek czynszowych w umowach najmu, wzrost sprzedaży eksportowej hurtowej, zamknięcie uporządkowania i uproszczenia procesów biznesowych wynikających z połączenia spółek Wojas i Wojas Trade, zakończenie w 2018 r. wprowadzenia nowego programu sprzedażowo - magazynowego.

 

Wojas planuje wydać w tym roku na inwestycje 4,5 mln zł, z czego 2,7 mln zł na nowe sklepy i modernizację istniejących. Grupa nie planuje na ten rok nakładów na inwestycje kapitałowe.

 

Na koniec 2017 roku grupa Wojas posiadała 177 własnych sklepów, z tego 157 w kraju, 8 na Słowacji, 6 w Czechach, 3 na Białorusi oraz 3 w Rumunii. Dodatkowo poprzez umowę franczyzową ma sklep w Rosji w Kaliningradzie.

 

W ubiegłym roku spółka otworzyła 8 salonów, a zamknęła 12 placówek.

 

W 2018 Wojas planuje w Polsce otworzyć 5 sklepów oraz zamknąć 7 własnych sklepów. Nie planuje wejścia na inne rynki zagraniczne w 2018 r. poprzez budowanie własnej stacjonarnej sieci sprzedaży. Wojas zakłada, iż na koniec 2018 r. będzie miał łącznie 175 własnych sklepów w kraju i zagranicą.

 

"Chcemy, aby w ciągu najbliższych lat marka stała się graczem znanym w całej Europie. Dlatego zamierzamy kontynuować rozwój sieci w krajach Europy Środkowej i Południowej oraz ciągle doskonalić i poprawiać działania operacyjne" - napisał w liście do akcjonariuszy prezes Wiesław Wojas.

 

Wojas widzi duży potencjał w e-commerce. "Wierzymy, że docelowo jesteśmy w stanie generować ok. 30 proc. obrotów w stosunku do całości obrotów z kanału detalicznego. Jest to też w naszej ocenie najprostszy sposób, aby szybko zaistnieć na rynkach zagranicznych, zwłaszcza Europy Zachodniej czy USA" - napisał prezes Wojas.

 

W 2017 roku Wojas miał 237,2 mln zł przychodów (wzrost o 3,4 proc. rdr), 5 mln zł zysku operacyjnego (spadek o 5,2 proc. rdr), 11,5 mln zł EBITDA (spadek o 3,5 proc. rdr) i 14,4 mln zł zysku netto wobec 1,8 mln zł zysku rok wcześniej.

 

Przychody finansowe w 2017 r. wyniosły prawie 16 mln zł, z czego ponad 14 mln zł stanowił zysk ze sprzedaży instrumentów finansowych.

 

Procentowa średnia skonsolidowana marża brutto w 2017 r. wyniosła 44,2 proc. w porównaniu do 45,7 proc. w 2016 r.

 

Koszty działalności SG&A za 2017 r. wyniosły 99,9 mln zł i wzrosły o 2,2 proc. rdr.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,84

  • Min

    1,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7962
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.