Wojas ze spadkiem sprzedaży po trzech kwartałach i mniejszą liczbą sklepów

Autor: dlahandlu.pl 21 listopada 2018 11:16

Po trzech kwartałach 2018 r. sprzedaż grupy Wojas zmniejszyła się licząc rdr o 1,3 proc., natomiast w samym trzecim kwartale sprzedaż wzrosła o 2,3 proc. Grupa pogłębiła stratę netto, zarówno w trzecim kwartale jak i po 9 miesiącach tego roku.

W trzecim kwartale 2018 r. Wojas otworzył jeden salon zlokalizowany w Gdańsku, w Galerii Bałtyckiej, a zamknął dwa salony zlokalizowane w Kielcach i Jastrzębiu Zdrój. Detaliczna własna sieć sprzedaży na 30 września 2018 r. liczyła 173 salony (rok wcześniej 182). Do końca 2018 r. sieć planuje otworzyć jeszcze 3 salony w kraju i zamknąć 4, a cała detaliczna sieć sprzedaży ma liczyć 172 sklepy.

Jak podaje spółka w raporcie, po 3 kwartałach 2018 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 159,8 mln zł, co oznacza spadek o 1,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego. Sprzedaż detaliczna uległa zmniejszeniu o 4,3 proc. r/r, sprzedaż hurtowa uległa zwiększeniu o 22,2 proc., sprzedaż materiałów, półproduktów i usług produkcyjnych do kooperantów uległa zwiększeniu o 4,3 proc.  

Udział sprzedaży detalicznej w sprzedaży ogółem po 3 kwartale 2018 wyniósł 81,6 proc. vs 84,1 proc. po I półroczu 2017 r. Sprzedaż detaliczna realizowana jest przez własną sieć sprzedaży w Polsce, Słowacji, Czechach, Białorusi i w Rumunii oraz przez kanał online.

W kanale online zanotowano wzrost sprzedaży o 21,5 proc. r/r., a w kanale offline zanotowano spadek o 7,1 proc.

- Na spadek sprzedaży w kanale offline wpływ miały następujące czynniki: niesprzyjające warunki pogodowe (ciepła i bardzo ciepła wiosna, lato i jesień 2018 r), co spowodowało mniejsze zainteresowanie klientów kolekcją wiosenną i całoroczną, a wzrost zainteresowania kolekcją letnią. Dodatkowo gorący wrzesień spowodował przesuniecie sprzedaży kolekcji jesiennej obuwia na 4 kwartał – napisano w raporcie.

Spółka szacuje, że wpływ na sprzedaż offlina miały także: mniejszy traffic w centrach handlowych oraz w mniejszym zakresie wprowadzenie częściowego zakazu handlu w niedzielę.

- Umiejętnie wprowadzane na bieżąco działania prosprzedażowe niwelowały ujemny wpływ tych czynników, niemniej jednak ich kumulacja spowodowała spadek skonsolidowanej sprzedaży detalicznej i wzrost zapasów na koniec 3 kwartału 2018 co do kolekcji wiosennej, całorocznej i jesiennej – informuje spółka.

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży ogółem w samym trzecim kwartale 2018 r. osiągnęły wielkość 54,9 mln zł i wzrosły o 2,3 proc. r/r. Skonsolidowana procentowa marża brutto spadła z 44,0 proc. w 3 kwartale 2017 r. do 42,4 proc. w 3 kwartale 2018 r., przy czym wartościowa marża brutto spadła o 361 tys. zł. Marża detaliczna utrzymywała się na podobnym poziomie r/r, natomiast większy udział sprzedaży hurtowej obniżył skonsolidowaną marżę brutto.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    2,48

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6351

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.