Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Wzrosło zainteresowanie artykułami szkolnymi. Najwięcej ofert szukamy w Biedronce

Autor: MondayNews 24 sierpnia 2018 09:44

Wzrosło zainteresowanie artykułami szkolnymi. Najwięcej ofert szukamy w Biedronce fot. materiały prasowe

W połowie wakacji użytkownicy największych na rynku aplikacji agregujących promocje wyszukali prawie dwa razy więcej fraz związanych z nowym rokiem szkolnym niż w analogicznym okresie ub. roku. Według części ekspertów, było to efektem tego, że rodziny mogły już liczyć na dodatkowe pieniądze z programu „Dobry start”.

Tym razem najczęściej wpisywanym hasłem był „plecak”. Następnie „zeszyt”, a potem była „szkoła”. Dalej znalazł się „laptop”, który w zeszłym roku miał najwyższą popularność. Biorąc pod uwagę wszystkie słowa nawiązujące do tego zagadnienia, najwięcej tego typu ofert sprawdzono w Biedronce. Takie wnioski płyną z badania Grupy mobilnej Qpony-Blix.

– Na przełomie lipca i sierpnia br. zauważyliśmy zwiększone zainteresowanie użytkowników naszej aplikacji produktami dla uczniów. Aktywność konsumentów pod tym względem wzrosła prawie o 100% w porównaniu do wyników odnotowanych dokładnie rok wcześniej. W mojej opinii, rodzice mogli planować poszerzone zakupy, licząc na dodatkowe pieniądze, które mają szansę uzyskać w ramach szkolnej wyprawki, tj. programu „Dobry start” – mówi Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy mobilnej Qpony-Blix.

Trzeba zaznaczyć, że wspominany dodatek rządowy był już wypłacany w okresie badawczym. Jednak, jak podkreśla Anna Ruman z Instytutu Badawczego ABR SESTA, w tamtym czasie z pieniędzy korzystała jeszcze dosyć niewielka część gospodarstw domowych. Pozyskane środki finansowe na pewno zachęcają konsumentów do robienia większych zakupów. Niemniej rodziny mogą je przeznaczać na różnego typu produkty, nie tylko na akcesoria szkolne. Dla części osób ważniejsze okażą się np. nowe buty sportowe czy też ubrania na zimę.

– Sieci oczywiście mogą liczyć na dodatkowe zyski w związku z wprowadzeniem nowego programu rządowego. Tego oczekiwały, gdy wchodziło w życie 500 plus. Jednak kampania szkolna przynosi co roku nie więcej niż ok. 300-400 mln zł w skali całego sektora handlu. Zatem duży sklep zwiększa obroty o zaledwie kilka procent – stwierdza dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia „Forum dialogu gospodarczego”.

Zestawiając ze sobą analogiczne okresy z lat 2018 i 2017, widzimy, że rok temu w tym okresie użytkownicy najczęściej szukali laptopów, plecaków i tabletów. Od tamtego czasu najbardziej poszukiwany sprzęt spadł na czwartą pozycję. Z kolei urządzenie, które poprzednio było na trzecim miejscu, teraz jest dziewiąte w zestawieniu.

– Z powyższych danych można wnioskować, że popyt na sprzęty elektroniczne mocno się zmniejszył. Inaczej mówiąc, potrzeby uczniów w tym zakresie zostały już dobrze zaspokojone – analizuje Marcin Lenkiewicz.

W tym roku największą popularnością cieszą się podstawowe artykuły szkolne, czyli plecak i zeszyt. Na trzecim miejscu znalazło się hasło „szkoła”. Zdaniem Anny Ruman, pozwala ono wyszukać najwięcej produktów związanych z powrotem dzieci do nauki. Jednocześnie ten wyraz pojawia się w wielu komunikatach promocyjnych, którymi są bombardowani konsumenci. I dlatego użytkownicy aplikacji tak często wpisują tę frazę.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,98

  • Śr

    7,93

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.